Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1115 ggr
[Shettisar]
0

Istället för Furminator

Ett tips är att köpa luskam på apoteket.Funkar kanon och är billigare Flört

Elshira
0

Ett annat tips är att köpa furminator kopiorna, antingen t.ex på hööks (de har en i hundsortimentet tror jag) eller de på tradera.

De fungerar exakt lika bra som de äkta furminatorkammarna, men till 1/4 av priset…

Har provat både en äkta, en "kines-kopia" och den från hööks och jag kan i.af inte se någon skillnad i funktion. De fungerar lika BRA elle tre!

Hakuna matata!

[Shettisar]
0

Jag köpte den grå som säljs till hundar.Storlek Large.Billigare och minst lika effektiv..Men jag ska fortsätta med att testa mig fram med billigare saker Flört

Silenos
0

Lillhästen i Stav har en väldigt bra pälsskrapa. Kostade 150 kr när jag köpte den.

Elshira
0

#3 Även kallad mirakelkammen (finns många olika märken men tror deras har varit billigast i.af).

Den är jättebra att rimma manar med (fast det gör man ju inte på shetland hehe), och att ta bort tjock vinterpäls! På tunn pälls (jag har tyvärr inga ulltottar, önskar jag hade!) fungerar den dock inte så bra och då är furminatorn (och alla kopior) bra. Men det de flesta har väll med största sannolikhet teddybjörnar, då är mirakelkammen oumbärlig! Cool

Hakuna matata!

SofieN
0

Pälsskrapan på Lillhästen i stav är super, den brukar jag ha i början när dom fäller som mest.

Sen i slutet kör jag med "furminatorkopian" från hööks, när dom bara har lite päls kvar.