Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett23-säljes
Läst 1959 ggr
FeliciaS
0

Säljes: Sadel, träns & ryttarutrustning

Jag har lite utrustning till salu som jag inte längre använder:

*En svart sadel av märket Henri de Rivel modell Horizon i storlek 17" och bomvidd 34. Den är till salu då den inte passar min häst längre. En bra sadel passande islandshäst eller B/C/D-ponny. Den ger mycket bogfrihet. Anläggningsytan är kort men sadeln är inte så djup så den känns rymlig. Mjuk och bekväm att rida i. Den är använd lite drygt ett år. Överdrag till sadeln ingår givetvis. Nypris är 7900 kronor, jag säljer den för 5000 kr.

*Ett träns i storlek Shetland, komplett med nosgrimma, vävribbtyglar och ett tredelat tränsbett från Globus som är 11 cm. Använt någon enstaka gång och allt är i nyskick! Säljes för 200 kr.

*En remontnosgrimma i svart läder. Storlek ponny. Säljes för 75 kr.

*Ett par svarta Horka ridbyxor i jodhpur/islandshästmodell. Enbart använda lite drygt en sommar och i mycket fint skick. Säljes då de är för små. Storlek 34. Nypris på Lillhästen är 775 kr, mitt pris 250 kr.

*Ridskor Mountain Horse Rimfrost Paddock i storlek 37. Jättesköna och otroligt varma. När detta paret blev för små var jag tvungen att köpa nya i en storlek större för de är så bra :) Nypris 799 kronor, säljes för 200 kronor.

*Svarta ridthermobyxor i storlek 146/152 från CRW. Använda två vintrar och har nu legat nerpackade två år. Fint skick, säljes för 80 kr.

All utrustning är noggrant rengjord/tvättad och finns strax utanför Göteborg men kan skickas.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sadeln

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Ridbyxorna

Mvh Felicia

FeliciaS
1

Tränset med bett

Mvh Felicia