Tingsryd 7 juli
Hej. Jag funderar på att åka på utställning i Tingsryd d. 7 juli o undrar var jag kan hitta stallplats till 2 shettisar o boende till 1 vuxen o 2 barn (9 o 13 år) i närheten?
Åker från Gotland så måste ha boende fredag o ev. lördagnatt.
Jag vet inte var i Tingsryd utställningen ska vara, men det finns ju gäststall både på travbanan och på ridklubben, så hästarna borde vara minsta problemet. Och sen vete råttan om de inte har stugor på campingen också (ligger väldigt nära ridklubben och ett par km från travbanan)…
Jodå, det finns några stugor på campingen Tingsryds Camping och om det är fullt där så kan du hitta andra alternativ på www.tingsryd.se om du följer länk "turistinfo" och sen väljer "bo".
Jag har också tänkt åka dit, men har bara en dryg timmes resväg…

Vi sov på något vandrahem när vi var på Tingsryd sist på utställning , billigt och bra , men inte kommer jag ihåg vad det hette *S*
Jag funderar också på att åka dit med någon häst men har inte bestämt mig ännu om jag ska vara ärlig vi ska åka på semester dan efter och sambon är inte hemma på lördagen så jag får nog fundera ett litet tag till.
Jag ska dit. Kommer att anmäla Celma, mio, Hedvig och Melvin som det ser ut just nu, men det kan ju ändras
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Är det någon som har koll på VAR i Tingsryd utställningen ska vara? Det står ju i proppen att den ska vara på gräs, såvitt jag vet finns ingen gräsplan på travbanan och jag har inte sett någon lämplig gräsplan på ridklubben heller - de kanske har någon som jag inte vet om? Eller ska det vara någon annan stans?
Fogdagården
ok… Med snabb flytt upp till ridklubben om det är dåligt väder då? Jaja, det är ju inte mer än knappt 2 km mellan…
Fast då skriver jag på min önskelista att de redan nu har varit framme med ringvält och vägbuld på gräsplanen, för där brukar vara ganska buckligt att springa
, även om jag lyckats springa till mig (mina ponnyer) två diplom där…

Vi ska dit om inget oförutsatt inträffar. Ligger Tingsryd söder om Växjö? Jag kollar eniro.
Tack för upplysningarna! Det lär nog bli 2 vuxna som åker endast med 2 shettisar.Har kontaktat Tingsryd-travet för uppstallning så hoppas på svar därifrån! Själva kan vi ju tälta i värsta fall:). Ska bli kul o få visa Fuga där eftersom hon är ju uppfödd vid Rungegårds stuteri! Kunde varit kul o sett vart hon kommer ifrån om man hinner det!

#7 Ja, Tingsryd ligger söder om Växjö.

Funderar på om jag ska anmäla ngn och vilken/vilka det i så fall ska bli. Just nu har jag inte ngn aning. Tur man ska hem till helgen och kan undersöka hur hästarna ser ut :-)

Jag har min farfar boendes i Växjö så vi hade tänkt vara där ett par dagar. Hur får man tag i box? Någon som haft hästar installade där tidigare?

#6 Helt riktigt. Blir flytt till ridskolan om vädret blir dåligt.
#8 och 11 På ridskolan finns säkert stallplatser. Den ligger 2 km bort från utställningsplatsen.