premiering
Undrar om någon vet om man måste visa hästen i träns på premiering? Vet någon om premieringen den 19 juli är på naturbruksgymnasiet i bräkne hoby när det står : Bräkne hoby och Rismåla? Tacksam för svar!

hingstar Ska visas i träns. men ston behöver man inte ha träns på

putt
antagligen så är det i Bräkne-Hoby på förmiddagen och Risamåla på eftermiddagen.

Fast det gäller bara shettisar , jag vet när jag skulle visa mitt welshsto så skulle det ha träns sa dem , men jag vet inte olika regler kanske på olika ställen

Var ligger Risamåla då?
#5 Rismåla ligger i Nybro, det är ridklubbens anläggning där.
Här vill de att även stona ska visas i träns. Helst. Hörde en gång hur det muttrades "hrm ja det är ju ingen utställning det här, nästa gång vet du att du ska ha träns på hästen" typ. Och det var en shettis.
Traditionen är stark när det gäller sommarpremieringar…. och traditionen säger träns på alla över 2 år. ettåringar visas oftast i grimma, men jag fick beröm en gång när jag visade en ettåring i träns…..
Personligen visar jag alltid med träns. Vet eg inte varför det är så här. Kanske är det något gammalt som ligger kvar i stil med att hade man inte fått på hästen träns då var den så ohanterad att man inte fick in ngt i munnen på den.
tycker att många av de här showgrimmorna ser så tunna och klena ut, skulle aldrig visa i dem.
Det har varit träns som gäller på premieringarna här i Jämtland.

Har aldrig visat nga av mina ston i träns på premiering. De flesta shettisarna visas i grimma på premieringen där jag visar.
Jag brukar plocka fram ett träns att visa i när jag ska till premiering, just för att den traditionen är så stark.
Sen beror det nog lite på vilken domare det är, hur petiga de är med det där…

Här visas stora Welsh Cob i vita grimmar som inte ser särskilt hållbara ut. Så då borde det vara okej att visa shetland iutan bett, tycker jag.