Era hästar?
Jag hittar ingen sån här tråd… Så jag gör en själv då! :D
Presentera din häst och dig själv! Vad ni heter, vad ni gör och hur länge ni har varit "gifta"! ;)
Börjar själv!
Namn: Julia
Född: 2004
e. Charley v.d. Provincialweg
u. Göta
färg: Fux (m. ljus man & svans)
Bruk: f.d. Trav, utställning och omskolas för brukskörning.
Travrekord: 2.37,6 m/km
Utställningspoäng: 38
-----
Namn: Sunny
Född: 1989
färg: Rödblack
Bruk: f.d. Dressyr och fritidskörning.
Ägare: Marie Sjöberg. Jag är 16 år och blir bara äldre! Har ägt Julia i fyra år, men haft henne sedan hon var två! Sunny har jag ägt i tio år nu… Tiden går!
Har haft totalt tiotalet hästar jag verkligen tränat, tävlat och brukat.
Nu är det eran tur!
Jag har en Aponny av shettistyp då jag fortfarande inte hittat hans stam. Men eftersom han tydligen kommer från ett "seriöst" stuteri så borde den ju finnas nånstanns.
Men i alla fall, vi kanske är välkomna ändå.
Namn: Wiktor
Född: 2000
Färg: Svartskäck
Höjd: 90cm
Bruk: Han körs, rids, tömkörs, agility, longering, promenadponny, hoppponny, dressyrponny, trickträning… Det enda vi inte testat på är western och trav samt tävlat i körning (typ maraton och så i brist på godkänd vagn). Så han används till det mesta..
Jag heter Sofie och är 22 år i år. Jag började ha honom som sköthäst sep - 06 och sedan blev det "medryttarponny" i den mån det går när jag inte rider på ponnyn, för att sedan bli foderponny och tillsist, i feb 2008 fick jag honom i födelsedagspresent och i Maj samma år blev han min på riktigt (skrev på kontrakt). Så i maj har jag ägt honom i 4 år, och i sep har jag tagit hand om honom i 6 år.
Tiden går fort och jag hoppas på XX antal år till tillsammans med min lille ponny.
MVH
Sofie
Jag heter Evelina, är 15år och jag tycker om att vara med min familj, kompisar, spela piano & gitarr, sjunga och självklart att vara hos Milligram 
Milligram är min foderponny som jag haft sen den 5 December 2010.
Han är en brun söt liten (87cm i mkh) shetlandsponny född 2005.
Vi tricktränar, tömkör, tränar agillity, går på promenader osv. Jag ska snart få en rockard så då kan jag börja köra han också 
Det var lite om oss..
_Kram Evelina
_
Vad kul att se era ponnier! :D Supergulliga är de också! Men det är verkligen kul när shettisarna används. :)
#3 Bara några cm mindre än min lille plutt 
#4 Ja, det är ju arbetsponnyer som vill arbeta. Min lille Wiktor är en riktig arbetsponny, han är halvt galen nu när han vart tvungen att stå. Först boxvila och nu i fålla, men han får vara ute i alla fall. Dock fick jag beröm för min ponny när veterinären var ute, första gången så sa hon att det är sällan de små används och att det är så härligt att få träffa en ponny som inte bara är en levande tavla. andra gången så hade han gått ner i vikt (brukar hästar gå ner i vikt när dom har boxvila?) och då tyckte hon att han såg ut som en ponny i tävlingskondition.. 
MVH
Sofie
Jo det händer att de går ner i vikt vid vila… :) Min gör det ibland! Min är också lätt att hålla i form. Det är ju ganska skönt! ;D
#6 fast boxvila.. När han fått vila ett par dagar och han vart ute i hagen har han gått upp i vikt. (det har inte gjort så mycket eftersom han går ner ganska snabbt)
MVH
Sofie
#7 Ja… De är ju bra underliga ponnier… XD
#8 Verkligen! Wiktor har sina ideér om det mesta … Det är väl det som gör att han är så rolig att arbeta med.
MVH
Sofie
#9 Ja, det är det som hållt mig kvar på ponny! :)
#10 Samma här :) Fått förslaget många gånger att sälja Wiktor och köpa stor häst, men det kommer inte att hända.
MVH
Sofie
Jag har ngra shetlandsponnys hemma.
Namn: Skattens Winjette
Född: 2000
e: Almnäs Etapp
u: Skattens Wendetta
mkh: 103cm
Utställd med 43p , ett av våra avelston, är riden tidigare i livet. Dräktig.
Namn: Skattens Hi-Ness
Född: 2008
e: Smevallens Hijacker
u: Almnäs Ariette
mkh: ca 98cm
Ska visas fram iår, betäckas med Hönsetorps Bristol.
Namn: Skattens Emanuelle
Född: 2007
e: Furunäs Nelson
u: Skattens Emmi
mkh: 92cm
Premierad med 37p, super snäll med barnen. Lmnat ett föl, dräktig o betäcks i sommar med Hönsetorps Bristol.
Namn: Celegro Elvira
Född: 2011
e: Bäckens Helgon
u: Skattens Emanuelle
mkh: ??
ELvira e en sådan goding, kommer köras in o hamna i avelsboxen hon med… Barnen älskar hon.
Jag: Är snart 27år, har 2barn. Har haft Emanuelle sedan 08 o Winjette o Hi-Ness har jag haft sedan 2010, Elvira är egen uppfödning. :D
kan tillägga att min plutt fick 37p. då han ställdes ut på en utställning för alla raser. :) Han ska ställas i sommar igen, då han är lite smalare. Och då på en utställning för alla små ponnyer under 96,5 cm.
MVH
Sofie