är hon för lång?
Min lilla Frasse har haft ett antal småtjejer på ryggen (2-4 år) som tagit några varv i paddocken. Men Frasse har ett fruktansvärt fint steg och jag vill gärna utveckla detta.
Därför satte jag in en annons och letade ryttare till honom. Nu har jag fått ett svar!
MEN, jag har aldrig letat ryttare till en shettis innan, och ville därför ha era synpunkter, då jag tror hon är för lång 
Frasse är en rejäl kille på ganska exakt 1 meter, 5 år gammal och hingst.
Tjejen är 13 år, 38 kg tung och 1.48 lång.
vad säger ni?

Låt tjejen komma och provrida så ser du hur det ser ut. Lite lång är ju ok om hon bara har balansen annars blir det ju jobbigt för hästen att balansera.
Det kan ju också bli svårt med långa ben att inverka rätt med skänklarna. Men som sagt testa. Kommer det en dag till tävling så ska det ju se välpropotioneligt ut också
Lycka till.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Som sagt, ta ut på provridning. Jag skulle tro att hennes längd inte är ett problem i dagsläget :)
Vart bor du någonstans? I stockholm just nu finns det fantastiskt mycket shettisryttare… :)
Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.
Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.
#3 vart finns alla de ryttarna? :)
Satte ut en annons på en fredag, kollde mailen igen först på söndagen och hade då 25 svar…. hehe.. Så dom finns tydligen. Hade lixom intalat mig själv att det nog skulle ta hela hösten att hitta någon. Enbart seriösa svar också, med hästinresserade vuxna :)
Tjena!
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.
#3 kan du skeppa dom med SJ? Jag finns nere i Skåne 
Tack för alla supersvar!
Det får väll bli en prövning med andra ord !
Hahah, kan skicka en bunt i taget ;)
Tjena!
#8 Toppen