Lära hästen trick?
Någon som kan beskriva hur man lär hästen att tex. ligga, buga, och diverse andra grejjer.
Min kan halvt buga, snurra och bergsgeten… vill hitt' på nå mer :D
Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.
Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.
kanske buga helt?
MVH
Sofie
Jag kör "fot" med min, lockar med en bit morot och går hon som en hund vid sidan typ fritt följ i olika tempon och gå runt bakom ryggen osv. springer jag före henne jabbar hon ifatt och möter jag då upp med höjda händer och morot så stegrar hon sig. Har nu lagt till ett ljud kommando på det. Hon kan åxo hoppa upp med frambenen på en höbal ( se bild.) Hon har liksom knäckt koden att gör jag rätt får jag belöning och hon älskar det !
Perfekt! Jaaa, vi håller på med buga… min tillhör dendär sorten som är suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuupertröga och sedan *klick*… haha. Någon som utförligt kan beskriva hur man lär hästen buga? Så jag kan försäkra mig om att jag gör ''rätt''? haha!
Sitt var ju föööör sött! Hahaha
Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.
Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.
kan rekomendera playlovelearn.se hon hjälper dig med trickträning över internet, super duktig! Hon har också en facebook sida, playlovelearn. Har själv tränat för henne och man kan inte mer än att vara nöjd! Hon skriver MYCKET UTFÖRLIGT hur man ska gå till väga och hon lägger verkligen ner tid!
Jag ville få igång motivationen till min trickträning igen och jag fick fyra välskriva sidor som verkligen hjälpte! Hon är toppen!