Ny domare Norra Åsum
Har precis uppdaterat Syds hemsida med ny domare till bruksdagen i Norra Åsum. Ingvar Johansson kommer att dömma på utställningen.
Jaha, då strök jag genast en ponny =(

#1 Varför då ?
Jag måste få fråga en sak. Jag visade för Ingvar 2006 när "Barre" fortfarande var hingst, kan väl inte påstå att jag var nöjd med resultatet. Hur brukar ni göra om ni visat för en domare och inte varit nöjda med resultatet, stryker ni er då?
Å vad kul då kan jag ta med mig lite ponnyer dit, jag som inte tänkte visa någon innan!
# 3 Kanske din ponny har utvecklats till det positiva sedan han blev val, så det är väl bara att prova!
Nu när ni diskuterar domare måste jag fråga en sak jag är osäker på.
Om en domare har ägt en hingst som jag visar en avkomma efter….är han jävig då? Han har ju inte ägt hingsten när jag avlat fram avkomman d.v.s domaren är inte uppfödare…har bara ägt hingsten en gång i tiden.
och nu måste jag få fråga en annan sak, jag har ju inte anmält någon häst alls till utställningen, men kan jag i alla fall komma med en häst?? där stod ju att man skulle anmäla innan
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#5 När Roshems Melinda visades i Bjärsjölagård förra året så var det Ulricha Nordmark som skulle dömma, men hon valde att avstå ifrån att bedömma då hon hade ägt (rätta mig om jag har fel) Melindas pappa Furunäs Jotex, så Morgan Johnsson fick bedömma Melinda istället
Man får visa 1-2 åringar på utställning utan föranmälan, det står klart i proppen! 3 år och uppåt måste deltaga i någon bruksaktivitet för att få ställas ut.
ok då var jag inte helt fel ute
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Jag hade nog visat igen , just för att nu är ju Barre valack och är lugnare och kan ha lagt på sig mer och ändrat karaktär lite.
Ska man visa för Ingvar, då ska man endast visa ston…fniss!!!