Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 1561 ggr
[mathilda...0]
4

Jaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

Idag är en lyckans dag.

Hade nyss tagit in Lotta och skulle ta en grundryktning, efter första taget med borsten var hela golvet vitt och brunt av päls!!!!

ÄNTLIGEN!!!!!!! har hon börjat tappa vinterpälsen, så nu passar all den gamla utrustningen på henne igen snart.

Vårkänslorna kommer med hästens hårrem(som jag brukar säga)

Har det hänt era shettisar eller hästar än????

emmajensennn
0

Dom fätter som galninger ;) både shettisen och Kallblodet :D

You can't make a rainbow without a little rain

SofieN
0

#0 Haha, sätter den så mycket päls att utrustningen inte passar?

camilla69
0

Hos mig fäller de 2 stora men inte shettisen med sin björnpäls :-(
Hoppas han snart sätter igång & tappar lite hår han med !

stallostby
0

Det är ett vårtecken om något! här fäller bara en ponny, och det rejält..konstigt att de fäller så olika..

[Shettisar]
0

Min renrasiga shettis fäller normalt,medans shettis korsningen har börjat så smått.

[[AcsJulia]]
0

Båda mina fäller som galningar! ALLT blir fullt med hår….

#2 Min Julia sätter såpass mycket att hon inte får på sig huvudlaget… XD

Kida
0

Ja, här fäller dom med Skrattande. Dom började för 4 dagar sedan. Med hårfällningen kommer mina vårkänslor. Så himla härligt!! Bästa årstiden! Hårigt och eländigt, men attans vad skoj det är att dra av dom eländet Skrattande

AusaBausa
0

börjat fälla de sista dagarna här allihop nu…Härligt!

Linnah
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina två vuxna, och framför allt den dräktiga som ska föla i maj, fäller som sjutton. Däremot den lilla fölungen, som jag VILL ska fälla så jag får se vad som göms under, hon blir arg om jag så mycket försöker kröka ett hår och hon släpper inget frivilligt. :)

sofiek90
0

#2 Min sätter också så mycket päls, jag har klippt honom för att han ska kunna hållas igång ordentligt.

MVH

Sofie

Aribigga
0

James började så smått att fälla för en månad sedan, han får sin karaekteristiska kala fläck på halsen innan han fäller resten. Snacka om att man blev orolig första gången man såg den men efter veterinär konstaterat att det inte var odjur och att han får den på samma ställe var år har jag lugnat ner mig ^^

lurvponnyn.vimeddjur.se

[mathilda...0]
0

Det e så himla gött ändå. Ta in en luddig häst och ryckta tills golvet blir vitt av päls(eller nu vilken färg man har)

Det är nog Lottas favorit sysselsättning ändå, att bara stå stilla och låta oss dra i pälsen på henne, det är ju bra för blodcirkulationen också så om man har en häst med kalla leder och ben kan man alltid ryckta lite extra där.

cBrodin
0

Min större ponny (connemara) fäller i massor, pälsen bara trillar av. Men shettisen fäller inte ett strå än, hoppas varje gång jag kommer ut att han ska ha börjat.

emmajensennn
0

#9  När i Maj? Min shettis ska föla runt den 27 Maj :D ♥

You can't make a rainbow without a little rain