Tillfälligt driftstopp
I morgon kväll, den 23 maj, klockan 23:45 kommer iFokus att stängas under ett par timmar.
Detta pga serverflytt. Det beräknas ta 1-2 timmar.
Bara så ni vet att ni kan passa på att vika tvätt eller ngt vid denna tid istället, eller varflör inte gå och sova i tid för en gångs skull. :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Då tar jag en tidig kväll, för en gångs skull ;)
= bra, då kan man jobba "ostört" då!

Då är det snart dags då… jag får väl spela på king.com istället :-)
/Cattis

Då skall jag betala räkningar :( och byta besiktningstid på bilen.

Förresten, vad mycket man får gjort när gubben jobbar natt ;) Jag håller på att sortera massa papper som blivit liggandes, ungarna sover och det är bara datorn och tvättmaskinen som surrar.

Nu så är det dags… snart iaf.
/Cattis

Dags att plugga lite nu med andra ord…
klockan har gått över den utsatta tiden och jag är kvar:)

Jag med… de kanske har försovit sig… :-)
/Cattis

Eller också har de bara lurat oss ;)

Go'natt

#10 Tarvligt isf. :-)
/Cattis
haha…en hel kvart nu:) Kanske att man skulle gå och lägga sig…
Cattis, var du säker på den 23:e?? Maj alltså? :):)
Godnatt Alla som är kvar!

Nej, nu blir man ju tvungen att sitta här och vänta ;)

Men, stod det inte 23:e på värdsajten? Annette? Har jag tagit fel?
/Cattis

Nä! Så här står det på värdsajten:
"Planerat driftsstopp
Nedanstående mail har jag fått från vår Internetleverantör angående en flytt av serverparken den 23 maj.
---
_"Som ni säkert vet har vi byggt en ny drifthall och som nu är färdig för att flytta in till. Den har bättre förutsättningar att klara driftstörningar och är utrustad med centrala UPS system (redundanta), dubblerade dieselaggregat, samt bättre och större HVAC kapacitet.
_Vi kommer att flytta er server den 23/5 klockan 23:45, planerad nertid är 1 - 2 timmar. Server flytten är rent fysiskt och vi kommer INTE att byta IP nummer eller ändra några konfigurationer." "
/Cattis

Jag har för mig att det stod 23 Maj. Några av de andra sajterna har också lagt ut detta datum.

Orginalmeddelandet, utlagt bla på Modellbygge:
_Som ni säkert vet har vi byggt en ny drifthall och som nu är färdig för att flytta in till. Den har bättre förutsättningar att klara driftstörningar och är utrustad med centrala UPS system (redundanta), dubblerade dieselaggregat, samt bättre och större HVAC kapacitet.
Vi kommer att flytta er server den 23/5 klockan 23:45, planerad nertid är 1 - 2 timmar. Server flytten är rent fysiskt och vi kommer INTE att byta IP nummer eller ändra några konfigurationer."_
// staffan

Ojdå, vi gjorde visst samma sak 

#18 Tjatig du är :-) Läs #16 *LOL*
/Cattis
bra då var det Maj
. Äh det är väl en karl som ska göra det…. Kan ju bli när den vaknar:)
Godnatt igen!

#20. Du vet väl att jag är lite lååångsaaaam

Det är 278 pers inloggade just nu… o ändå så dött. Alla sitter väl med andan i halsen o väntar på att det slocknar. :-)
Sen kommer det bergis inte märkas alls o vi sitter här o väntar i onödan :-P
/Cattis

blev det ngt driftstopp sen? själv somnade ja kl 20,30 så ja sov så gott när ni andra satt uppe och väntade :D

#24 Jodå, strax efter 12 slocknade det. Jag kollade vid 3-tiden igen när jag vaknade och då var det fortfarande stängt.
/Cattis