Minishettis / shettis sökes..
Hejsan!
Jag ska med största sannolikhet flytta till en hästgård. Eller ja, jag ska flytta till en fosterfamilj och jag får välja mellan 2 stycken. Ena paret har en hästgård och den andra bor på landet/ i skogen men det finns möjlighet att ha häst i nått stall i närheten. Just nu lockar hästgården mest då jag kommer ha min/mina hästar i en hage precis utanför fönstret! Ska kolla på den andra familjen imorn och efter dte ska jag bestämma mig. Men kändes som jag tappade tråden nu men kan vara skönt att ha lite bakgrund kanske..
Jag har haft hästar förut, dock större kärhästar, ridhästar och dylikt. Då min nuvarande häst tyvär inte kan följa med mig så vill jag köpa en ras som jag länge velat ha, nämligen en shetlandsponny!
Jag söker en häst jag kommer kunna köra, trickträna, ha med på långpromenader och eventuellt ställa ut. Helst vill jag ha ett föl av -11 årsmodell då jag gärna vill vara med från grunden och forma min egna häst. Men självklart- har du en underbar shettis så tveka inte att höra av dig. Jag är duktig på att köra och har hjälpt till att köra in hästar. Nuvarande häst är en fd travare så hon har stått ut med att jag irrat omkring och undrat vart alla olika saker ska sitta.. Så nu kan jag det!
Jag är 16 år och planerar att ha kvar shettisen/shettisarna deras liv ut. Jag kan inte ta emot en häst nu på direkten då jag måste ha flyttat till fosterhemmet först. Det lär bli ganska omgående men kan inte sätta ett datum förräns jag har hälsat på den andra familjen imorn och bestämt mig.
Jag är seriös vid min hästhållning, van vid unghästar och väldigt mån om hästens välbefinnande. Har du en shettis/ minishettis till salu så får ni gärna skriva här i tråden eller PM:a mig. Jag garanterar att hästen kommer få ett bra och kärleksfullt hem! Jag bor i sundsvall för tillfället och fosterhemmet blir antingen i Sörberge eller Bergsjö. Så om det går att fixa transport skulle det underlätta men absolut inget måste.
Mvh Tova
Kan tillägga att blir det hästgården kommer hästen vara ute från 06-22 vintertid. Jag hoppas på att ha möjlighet att fixa lösdrift dock men vi får se =)