Vart hittar man schabraken?!
Har aldrig behövt bry mig om det här området tidigare, då jag aldrig köpt shettis-schabrak… Men vart fasiken hittar man dom? Förutom ponnyprakt,ponnypop och hööks?
Köper gärna schabrak i fint skick! Storlek shettis!
Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.
Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.

Har du kollat med ponnybutiken?
Jag tycker inte det brukar vara så svårt att hitta korta schabrak (bara att leta efter storlek ponny och typ hoppmodell så det inte går ner så långt), hansbo har ganska korta schabrak har jag sett på granngården nyligen, men den såg ut att passa 14-15" sadel ungefär.
Problemet med shabrak över huvud tagen tycker jag brukar vara att de är alldeles för raka (de flesta shettisar har ju ganska svängd rygg) vilket gör att de brukar ligga an och skava vid länden och i värsta ball ligga platt på manken med.
Av den anledningen brukar jag själv mest köpa vojlock till mina ponnyer, de brukar sitta mycket bätte!
Annars finns Mias schabrak, hon syr efter önskemål och det blir riktigt fin kvalité på dem!
Hakuna matata!
Jag har ett ljustblått från Börjes :)
MVH
Sofie
Dom är extra korta och små så dom passar till små sadlar typ putor.
Amor vincit omnia 
#1. Nej det har jag inte, tack!
#2. Tack för tipsen! Själv har man en ganska rakryggad shettis, ser mer ut som ett russ typ i kroppen.
#4. Passar dom en 14" lädersadel också? Vad ska du ha för dem?
Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.
Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.
#7 Ja dom passar 14" sadel. Måste kolla vad dom kostar, skriver imorgon.
Amor vincit omnia