gnälle tråd
bara känner att jag måste få gnälla av mig. Har precis betalat alla räkningarna och varför i hela världen kommer alla försäkringarna och andra dyra räkningar ´på samma gång??
Har precis betalat in hela två löner
i räkningar, tror jag ska flytta ut i en koja eller något………………….
Tyvärr måste ju familjen äta också, vilket dumt på fund det är
Jaja tur man har räkningar så inte pengarna lägger sig på hög, det hade ju varit hemskt
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Här tar Fortum pengarna. Betalade ju 32.000:- till dem i april och nu kom en ny räkning på 6800:-.
Måste ta mig i kragen och ringa till kommunens energirådgivare och kolla vilket värmesystem man skall satsa på.
Men, det finns alltid de som har det värre, brukar jag försöka trösta mig med. Ingen närstående är obotligt sjuk eller något annat hemskt.
Du har så rätt annette men lite surt känns det allt.
Herre gud det var en häftig elräkning ni har, vi ligger på ca 2300/ månad och då har vi rejält drag genom fönsterna
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Jag har med glädje betalat mina räkningar idag! Anmälningsavgifter till utställningarna i Köping och Delsbo!!! Nu känns det såååå pirrigt. Betalade även medlemsavgiften till SSS. Trodde jag kryssat i att jag skulle betala den via Tittis inskickning av ägarbyte med passet, men dom drog ingen avgift och ingen inbet. har kommit, så idag betalade jag in den med. //Erica
Måste isånnafall också få gnälla lite…;-) Funderade just varför tusan avelsvärderingsbeviset dröjer så, så jag ringde SH å frågade hur lång tid det tar. "Ja men vi väntar på blanketten från klinikbesiktningen" Jaha!! Den gjordes den 8:e maj utan anmärkningar…
HUR ska jag kunna veta att den ska skickas till SH för att man ska få ut papperet…*asg* Jag har aldrig gjort det här förut…*hihi* Och det står ingenstans hur man ska göra, och ingen har sagt ngt heller. Ska man veta sånt automatiskt? Jag vet vad jag ska skicka till sss, det framgår ju tydligt. Men som sagt hade inte den blekaste aning om att man ska skicka grejer till SH också…*s*
Pratade med SLU idag och dna: är klart inom en vecka.. Vilken tur att jag ringde SH och fick veta detta, annars hade ju jag väntat å väntat på ingenting….:-)

Jag hatar alla räkningar jag med , helst skulle man kunna slänga de i papperskorgen och slippa betala dem *ler* sen den där jäkla tandläkarn är ju svindyr och inte får man något kul utav det heller.

Jag fick en räkning idag jag blev glad av. Eurydikes skoning kostade bara 269:- 

Då kan ja passa på att gnälla ja me. På alla dessa j***a dammråttor. Man påminns om dom varenda gång de blåser i gardinen. Då dansar dom så lätt på golvet. funderat på korsdrag så de flyger ut själva
. Hatar att damsuga de är så trist. I för sig de det inte så lång tid. men innan man får upp röven från stolen och dra sladd. ååå dessa j***a dammråttor
haha dammsugning, ja fy .. vi har såndär centraldammsugare så ja konkar runt på 15 meter dammsugarslang ja… =)

såg på clas olssons för ett tag sen en damsugare som damsugar medan man sitter i soffan
undra om man ska köpa en sån?
Tänk positivt! Livet ska vara underbart… 

#4 Precis så kände jag också när min hingst blev godkänd. Alla andra verkade veta precis hur det skulle gå till med alla papper och blanketter, men jag fattade noll. Och när inget händer så blir man ju lite misstänksam, har man glömt nåt? Vem ska man ringa och fråga, SH eller SSS? Vem ska stå för DNA-kollen av föräldrarna, jag eller ägarna? (Det blev tydligen jag, och dyrt som stryk var det också.) Så jag lider med dig!
Jag ska passa på att klaga på min 2-åriga tik, som igår satte min "hotellhund", som är 10 år, på plats ordentligt och nu går de inte i närheten av varandra. Det är liiiiite irriterande när man få in alla i samma bil och de bara vägrar sitta bredvid varandra… Varför var hon tvungen att göra en så stor grej av det, det gick ju så bra förut, innan de började med sin rangordningskamp. Suck!
Vill också klaga på några stubbar som ligger mitt i min trädgård, efter några träd som vi sågade ner förra månaden. Stubbarna kommer precis i vägen för mina nya rabatter…
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se