God Morgon 25 maj
… eller ska jag säga godnatt?
Här håller vi på att vakar… Sedan igår har Muffins vaxproppar och har blivit lite mer orolig. Hon flåsar och håller sig inte till flocken… I så fall är hon punktlig för det är beräknat till 25:e… 
Förra året gick hon över några dagar men hon fölade dagen efter hon började få vaxproppar. Hon var jätteorolig några timmar innan hon fölade… Hoppas hon är lika tydlig i år…
Jaha… då var mitt andra stoföl i år fött… :-)

Go morgon !
Grattis, Karin, blev det någon brun skäck nu då ?
Idag var det väldigt segt o gå upp, sen vet jag ju att jag ska jobba i morgon oxå.. fy tusan. Äldsta sonen är på sin första hajk, o dom kommer hem idag, det känns så konstigt att vara utan honom..men ska bli skönt att få hem honom.
Nu ska jag få upp den andra sonen o iväg strax, Ha en bra dag allesammans
God Morgon!
Jag är så trött, det spelar visst ingen roll hur mycket jag än sover så är jag lika trött
Ska pyssla med pållarna idag och fortsätta med mitt tvättberg. Skulle även behöva klippa gräset men regnet hänger i luften så vi får väl se vad som händer. Måste även åka och handla (som jag bara hatar) då skåpen gapar tomt.
Ha en bra dag alla!
Amor vincit omnia 
Grattis#0! till ert föl!
I dag blir det en lugn dag. För i går stressade jag som en galning. Tittade på en hästgård i grannbyn, inte så modernt som vårt hus m fint stall o mkt mark…tror dock inte jag kan övertala gubben att flytta dit…för hemmatam, tyvärr!
Ska på tipsrunda på ängarna ikväll o grilla sen, brukar vara mysigt. Hämta transporten också så jag kan ta hem kompisen till Ludde i helgen…

Godmorgon trött som sjutton idag varit uppe 4 gånger i natt med äldsta sonen då han legat lågt, blev klar med religonen i går skönt verkar även som det löst sig med CSN men vågar inte ropa hej än för då skiter det väl sig igen. I dag åker vi ut och bor på landet över helgen ska bli skönt, måste maila Cattis och fråga om väg beskrivning till på söndag så jag inte villar bort mig totalt.
#1 Grattis till fölisen skönt med en märr som är så tydlig när det är dags hoppas jag har samma tur den dagen det blir dags för oss.
Ha en bra dag här ser ut att komma regn i dag suck.

Grattisgrattis Karin och god morgon.
Nu har jag haft två dagars lång ledighet så nu ska jag jobba hela helgen, börjar ikväll.
Efter morgonkaffet ska jag ut och visitera hästarna, ge varmblodet lite extra att äta och gå en promenad med en av ponnyerna.
Ha en trevlig helg alla!

#0 Grattis till stofölet.
Morrn morrn idag ska jag ev köra iväg Arielle på betäckning, måste se till att mina kläder jag ska ha med till stostan är torra , handla lite katt och hunmat *ler*
Morron!
Suck! jag hade hellre åkt till Stockholm idag och gått på auktionen i kväll, shopping på lördagen och elitloppet på söndagen men nu måste jag stanna hemma hela helgen.
Så är det när man ska ha hästar och dessutom är dum nog att lova vara hundvakt. Men nästa år kanske……….
Jag får försöka se fram emot nästa helg i Örebro istället det ska bli roligt att träffa allt trevligt shettisfolk igen.
Ha det gott!

God morgon!
#1 Grattis till stofölet!
Snart dags att köra hem för att gå på grisfesten hos lantmästarna på Alnarp ikväll. SAS strejkar så det blir till att köra bil hem så fort övriga är klara med redovisning/opponering vid 11-tiden.
Önskar alla en trevlig fredag!
#1 Grattis till fölet!
God morgon!
Här är det fortfarande förkylt, men helt klart bättre. Gårdagens premiärdopp verkar inte heller ha gjort det sämre.
Bara man hinner bli frisk tills studenten, man har ju inte direkt nån ficka på studentklänningen att förvara snytpapper i. 
Näe, nu borde jag sätta fart om jag ska hinna till tåget, ska till Moderna museet med skolan… hm.
God morgon!
grattis till fölis.
Idag är en sån där seg dag så man blir alldeles knäpp.
satt och sydde täckesgjordar och det är så himla monotomt så jag höll på att somna
Var tvungen att gå iväg på toa och slänga kallt vatten i ansiktet, som tur är är det frukost nu.
Hm idag blir det till att handla både människo och djurmat, fattar inte varför dom ska äta så mycket för………………Får väl även betala räkningarna bläääää
Som tur är så slutar jag redan 11 så jag hinner hem innan resten av familjen kommer hem och sova
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#1 Grattis Karin!
Här hänger regnet i luften, ska inte göra så mktidag och det är skönt med en sådan dag ibland…
Kolla betes hästar, fylla vatten laga middag mm gör man ju alltid.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#1 Grattis till fölet!
Det blir en vanligt dag på jobbet för min del, ska försöka att sluta lite tidgare då jag ska ut med lite kompisar ikväll, har blivit iväg lurad till något ställe utanför Malmö…ingen aning om vad det är för något, men det blir säkert kul..det blir ju vad man gör det till.
Hoppas ni får en bra dag!

#8 Ja vi ska ju åka upp fast vi åker inte förrän tidigt i morgon *ler* tro nog iof inte att jag kommer att handla något , men se på Elitloppet ska jag :-)

morrn morrn
#0 grattis till fölet Karin.
Här började dagen inget bra. vaknade av ett sms. Rosa hade pajat ena tråden i hagen. De var bara att ringa min far som tur var hann han hjälpa mig på sin frukost rast. Rosa hade ena tråden runt ena foten men hon verkade vara glad ändå. De var lätt att få loss henne. Tack kära pappa som hjälpte mig. Jag e fortfarande hemma men idag är de feber och halsont
. Så det blir till att gå och lägga sig igen.
#5 då behöver ja inte oroa mig om du inte är på msn då
. Hoppas du får de härligt på landet.

God morgon!
Jag fick just reda på att en familj bjudit över oss i budgivningen på huset. Jus nu är jag väldigt besviken och ledsen. Jag är så trött på dessa j-a bugivningar. Jag tror utan att överdriva att det är den tionde i ordningen för oss. Nästan alla hus säljs för 1/2 mille över utgångspriset. Är det inte något galet då???
Ha en bra dag alla!

#16 Tyvärr är det väl så i dagens läge , därför de ha budgivning kan jag tro.

#0 grattis till fölis
#17 jo själv vill man ju också ha så mycket som möjligt för sitt hus. Men det är bara så frustrerande när man har satt en gräns själv som ändå är bra mycket högre än utgångspriset. Det känns som vi trissar upp alla priser här i regionen så vi borde snart få provision av mäklarna.

God middag. är bara hemma för att duscha och byta om till begravningskläder.
Igår skällde jag på en handläggare på AF. skall jag vara helt ärlig slank det ur ett helt gäng svordomar också
. Jag hade missat att skicka in några papper, de skulle vara inne den 22, jag ringde den 24. Då hade AF redan stäng av mig hos A-kassan. De där jäkla papprena har redan A-kassan, har AF och de inget samarbete alls? De tittar ju ändå inte åt alla papper man skickar in. För att bli påanmäld igen måste jag ta ledigt från jobbet för att åka in och visa mig personligen. Hur sjukt är inte det. Har de möblerat om ännu en gång river jag stället. Någon hjälp får man ju ändå inte. När jag ville gå en utbildning sa de att jag jobbade för mycket, så de ville inte lägga ut några pengar på mig. Sen att det var inringning alltihop spelade tydligen ingen roll. Lägg ner hela AF, tänk vad pengar det skulle spara.

#18: Förstår känslan!
Här i Stockholm går budgivningen runt, runt, runt flera varv innan till slut alla andra har lagt sig och det bara står en "vinnare" kvar. Det är lätt att få magsår innan det hela är klart!
Var själv med om detta för ett antal år sedan då jag hade hittat en lägenhet som var helt rätt för mig: I två dagars tid fick jag ett samtal i timmen från mäklaren som sade att "nu är det högsta budet XXX - vad bjuder du nu?" Med jämna mellanrum under dagen fick jag kontakta min bank för att höra om det var OK att jag höjde lånet med ytterligare X hundra tusen kr … om ifall att.
Framåt e.m. dag två fick jag till slut samtalet där mäklaren frågade: "När kan du komma och skriva på kontraktet?" Jag höll på att svimma i ren utmattning!
Mäklaren var dock seriös och gav mig namn och telefonnummer till den person som varit kvar längst och bjudit emot mig. Jag ringde honom och fick tag i en helt bedrövad kille som också hade velat ha lägenheten till varje pris … men tydligen ville jag det ännu lite mer! 

#19 Håller med dig helt i det sista jag har också bara haft strul med a-kassa och AF.

AF ja.. vad är poängen med dem egentligen?!! De kan ju ändå inte hjälpa en med något??

AF = ArbetsFörhindrande ?

#23 hahaha den va riktigt klockren nya namnet på arbetsförmedlingen hädanefter.
Har själv "råkat ut för" AF och blivit riktigt uselt bemött. Hade praktik inom hästvärlden och tanken med det hela var att jag skulle få den tiden jag behövde för att kunna söka till Hippologen, ..när det återstog 1månad för att jag skulle kunna söka så blir jag meddelad att jag inte fick fortsätta praktisera utan jag skulle söka jobb på heltid. Jag menade på att jag ju kunde söka jobb samtidigt och bönade och bad på mina bara knän om att få går den sista månaden också, men ICKE.
Jag har sällan varit så arg och beviken som när jag åkte hem från de mötet. Jag sa att om jag fick gå månaden ut så skulle dom ju "bli av med mig" efter som att jag skulle söka till Hippologen, men konstig nog så föredrog dom att ha min arbetslös….?…

hm arbetsförmedlingen är ett skrämmande stället. ja vet hur du har de #25. Så var det för mig me när ja hade sån praktik. Dom ville dra in min sista månad också. Men ja tjötade och tjötade ringde och ringde och åkte dit och till slut orkade dom inte med mitt tjöt så ja fick min sista månad till slut.
# 26. Vi var fler som jagare AF, min handledare på stället jag jobbade, min kontaktperson hos kommunen till och med en av handläggarna på AF försökte verkligen, men AF uppförde sig som en trotsig 3åring och satte sig helt på tvären.

#27 sånt e så fult gjort. här talas de om att man inte utbildar sig idag. men man blir nekad att ha sin praktik för att klara av intagningskraven. ibland undrar man hur dom tänker.

Jag har väl haft tur med AF jag , min handledare är kanon trevlig och inga problem där , men så går jag ju lite genom annat då jag haft en hel del skador och sådant tillhörde AMI innan , då tycker jag attans att FK är värre som bytar handledare hit och dit utan att man får veta något.
Måste nog hålla med Veronica lite grann i allafall, har inga problem med min AF handläggare i heller förutom att han är så himla slö,,,,,,,,,,,
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#1 Grattis till fölet. Fick också föl idag, en mini hingst blev det som är fuxfärgad.