Championvalack/ Gryttinge
Championvalack i Gryttinge blev Skäpperöds arnim med 41 poäng. Ingen annan.
Har försökt ta bort detta inlägget, men tyvärr har det inte gått! Ledsen att jag förhastade mej, väldigt dumt av mej att skriva detta då det inte är klart än vilken häst det blir. Ber verkligen om ursäkt och hoppas att detta löser sig /
Kontakta medarbetarna så kan de säkert ta bort tråden! 
Delad glädje är dubbel glädje :)

Champion valack blev Åkaregårdens Encym. Det kan alla se på det bifogade protokollet. Champion Minivalack finns inte enligt proppen och jag kan inte mer än konstatera att Arnim har fått ett pris som Shetland Syd själv har hittat på, liksom att det på en del utställningar delas ut pris till bästa veteran.
Jag stod själv sidan om trådskaparen och såg när hon fick instämplat i ponnyns pass Champion Minivalack. INTE Champion Valack. Ringsekreteraren sa vid samma tillfälle också att Arnim blev utsedd till Champion Minivalack och Encym till Champion Valack.
Det finns inga regler som säger att ponnyn med högst poäng vinner Championatet utan det är den som domaren väljer ut som gör det.
Vad ska jag mer säga än att jag är så fruktansvärt ledsen och besviken över det här att det inte är några andra än mina två allra bästa vänner som kan förstå det. Efter att under många månader ha kämpat för att på något sätt orka ta mig tillbaka till livet så var lördagens utställning en verklig glädjedag. 3 av mina uppfödningar visades och alla tre fick guld, Gloksinia fick 40p och gick 2:a i sin klass, Encym fick också 40p, blev klassvinnare och Champion Valack och Juliette fick 41p och blev Champion Ungsto. Jag var överlycklig och har svävat på små moln sedan dess. Något som gjort det hela än mer underbart är att dessa tre hästar alla är avkommor till de två standardston vi började vår avel med men som tyvärr inte längre finns i livet. Juliette är dessutom vår första andra generation. Encyms Champion titel och klassvinst är så mycket värd för mig eftersom det är en av mina verkliga hjärtehästar. Köpte tillbaka honom i vintras och då gick han inte att fånga och han var livrädd för allt och alla. Nu kommer han alltid fram och vill hälsa och jag kan göra vad jag vill med honom. Han var en dröm att ha med sig på utställningen och skötte sig helt perfekt. Allt arbete vi lagt ner på honom har gett resultat och framför allt har vi en ponny som mår bra och inte längre är rädd när vi håller på med honom.
Att läsa sådant här, att det finns personer som vill ta ifrån Encym en titel som han fick på utställningen gör mig så hemskt ledsen och det går fort och lätt att falla tillbaka ner i mörkret igen och tappa all ork igen.
Häståret har redan börjat med två kastningar, där det dessutom tog väldigt hårt på det ena stoet - så visst, varför skulle det finnas något att få glädja sig åt? Inte ens den utmärkelsen min häst blir belönad med på utställningen får han behålla. Det står klart och tydligt på Encyms protokoll att han blev Champion Valack och ändå ska titeln plockas bort?! Nä, jag förstår inte det och är mer besviken än vad någon kan ana.
Bifogar inskannad kopia på Encyms protokoll.
Jag är lika ledsen som du att det blivit så här, och det hoppas jag du förstår . Skulle aldrig missunna dej eller någon annan pris eller titel. Kan bara beklaga att det inte gick rätt till, men det är ju inte heller mitt fel , för jag fick också höra att min blev championvalack , inte mini. Jätteledsen Rebecka , synd bara att det inte upptäcktes i tid hade varit lättare att lösa på plats , med domaren/
Skäpperöds Arnim blev Champion Valack och Shetland Syd har begärt in protokollet för Åkaregårdens Encym för justering. Vi beklagar misstaget med protokollet, helt och hållet Shetland Syds fel då domaren utropade Skäpperöds Arnim till Champion Valack.

#5 VAd bra att de har klaratas upp då för det verkar ju konstigt med 2 valacker
Varför kan det inte vara så som det sades, en champion standard och en champion mini?
# 7 Det är SSS som bestämmer vilka championat som får delas ut i sina propositioner och det får endast delas ut en champion valack där både mini och normalstor tävlar om titeln. Det är så få valacker som ställs ut så därför har man slagit ihop mini och normalstor i detta championat. Låt oss hoppas att det blir fler valacker i framtiden som ställs ut så kanske vi kan få två separata championat.
Trist när det blir så här.
Vem utsågs först? Hur blev det så här?
Veritas odium paretFörvånad
Väldigt trist! Får man verkligen bara "ta av" någon en titel/merit/ett pris så här undrar jag? Protokollet är ju underskrivet och allt.. Har man inte kunnat fixat till det på plats så känns det som att det blir väldigt fel.. SSS har sina bestämmelser, men nu blev något fel mellan 2 fina valacker. Tycker att man borde låta det vara, men att se till att det inte händer igen.. Kände bara att jag måsta skriva min åsikt och undran över att bara få bryta ett påskrivet underlag…
#9 Det är endast Skäpperöds Arnim som utsågs till Champion Valack.
Prisutdelaren gjorde fel som gav Åkaregårdens Encym pris och följdfel blev
att det skrevs in Champion Valack i protokollet för Enzym. Shetland Syd har begärt in protokollet för justering och vi beklagar mycket det som hänt.

#3. Tråkigt att det blev fel men föreningen rättar ju till det nu.
Men snälla Rebecka. Din ponny är väl lika fin oavsett om den blev Champion eller ej. Kritiken var ju jättebra och han har säkert många fler chanser att kunna vinna en Championtitel. För det måste väl ändå kännas svårt att glädja sig åt något som man vet att man egentligen inte skulle haft? Jag skulle åtminstone inte kunna känna glädje över ett sådant pris, men alla är vi väl olika. Ditt fina ungsto blev ju champion ungsto så du har ju ändå mycket att vara glad över.
Naturligtvis tråkigt för de inblandade när det blir fel, men det är lika "synd om" Skäpperöds Arnims ägare som inte fick rätt titel.