Agility!!
Välkomna att träna agility den 20 och 27 maj hos mig Marie Robertsson i Brålanda. finns det intresse så ring senast 1 maj.
* Marie 0733-166925

Jag lånar din tråd och frågar ifall någon i Skåne har en agility bana som man hade kunnat träna på vid något tillfälle?
Vart ligger Brålanda?

ja vart ligger brålanda?

3 mil norr om vänersborg, i västragötaland, på dal,

Mmm..Inte så långt ifrån mig iallafall!
Sparar ditt nr, ifall jag kan detta datumet 
Hej.
Jag är ny här, kanske kan ni ge mig lite mera information om agility. Finns det någon speciell hemsida för träningar/tävlingar i västragötaland?
Tacksam för all hjälp.
Carin
#1 du får knåpa ihopa saker själv. Inte alls svårt

#6 Generellt handlar agility om att häst och förare springer en bana i snabbt tempo, genom saker, över saker och så vidare. Hästen måste lita på sin förare och inte vara rädd för prassliga saker, saker som fladdrar, saker som rör sig under fötterna (som vippbrädan t.ex.) och sånt.
Man kan träna utan att ha speciella agilityhinder, det gäller bara att ha fantasi. Jag har hösilage på pallar, och när en pall är slut så brukar det bara ligga en del plast kvar på själva lastpallen - utmärkt att träna på, hästarna lär sig att inte vara rädda för det prassliga och ljudet som pallen ger ifrån sig när de trampar på den. Bara som exempel.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Ville bara tacka för en kanonkul dag, både jag och "tabben" uppskattade agilityn. Nu ses vi snart på Nuntorp dagarna!!
Kramar
Carin, Tabben

Tack Carin och Tabben. det var en mycket uppskattad dag.. Marie