Gryttinge?
Inga resultat från gårdagen? Har inte ens hittat någon katalog….
Jag håller med dig tycker det är dåligt att ingen har levererat resultat från i går.

Inget tvång att rapportera in resultat , detta är en frivillig sida och vill man tvunget veta resultaten dirket så får man väl vara på plats annars får man vänta tills resultaten kommer ut någon stans.
Tycker att folk har taskig inställning så därför har inte jag skrivit några resultat än.
Bis blev Olga v d Bloemhof 43p
Rbis blev Hesseldals Iza 43p
Champion minihingst Pajazzo di Leva 41p
Champion ungsto Åkaregårdens Juliette
Champion valack Skäpperöds Arnim 41p
Champion miniungsto Peches of Northstar 43p
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Vår lilla minitjej Wonnagårdens Athena f-11 fick 37p var helt otroligt duktig för o vara första gången utanför vårt hem .
#4 Tack för servicen.
Grattis alla nöjda! (En fråga, var det ser ut som i webbstamboken har det varit ponny med som varken har pass eller stamboksnummer, om det stämmer undrar jag hur det kunde tillåtas/var möjligt?)
Veritas odium paretFörvånad
Ch valack Åkaregårdens Encym, utställningens coolaste ponny :-)
Grattis till alla nöjda utställare och BIS + res-BIS! Ett jättegrattis till Rebeckasom hade fina uppfödarframgångar, tre visade gav tre guld och två Champions! :-)

Grattis Camilla och Rebecka för de finfina resultaten idag!
Grattis till alla andra som också är nöjda med sina resultat!
Märkligt. Blev det Två champion valacker??? Skäpperöds Arnim fick ju 41p
Märkligt. Blev det Två champion valacker??? Skäpperöds Arnim fick ju 41p
Kristin… såg det också nu. Märkligt
#8 En tysk hingst stationerad i Danmark, Luxus heter den.
#8 Ställs ut en del danska ponnyer (dk ägare) på Syds utställningar tror där var 3 st denna gång så det är INGET MÄRKLIGT MED DET!!!
Men hur ser ni i webstamboken?? när jag går in under utställningar så ser jag inte svalöv alls varken katalog eller resultat, inte för att det gör något mer än att stilla min nyfikenhet 
Stort grattis till Camilla som fick in BÅDE BIS Och R-BIS inte illa!!! Samt grattis till alla andra som är nöjda!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Sen vill jag också säga att det finns ingen som har som "jobb" att lägga in resultat och foto här efter utställningar/premieringar utan det är frivilligt och görs av personer som vill delge alla andra. Så att sitta och tycka att det är dåligt tycker JAG är dåligt!
Vi har helt enkelt blivigt alldeles för bortskämda med hypersnabba resultat och foto.
Inte den danska hingsten Kristin menar… Ett ettårigt sto som ej har komplett passansökan
Inte den danska hingsten Kristin menar… Ett ettårigt sto som ej har komplett passansökan

Grattis till alla utställare till fina resultat
Lite extra till BIS och reserv BIS och championat vinnare
Men hur kan det bli 2 st valacks championat vinnare ?
#21 Det var en väldigt rörig utställning emellanåt där ingen visste vad som skedde… delades nog ut till fel häst vad jag förstår iaf… Ch valack blev Skäpperöds Arnim enligt styrelekälla och resultat
Vi var inte många funktionärer på denna utställning och jag kan lugnt säga att alla gjorde så gott vi kunde, domaren och jag som skrev fick olika bud och därför delades pris ut tilll champion mini valack och champiopn standard vilket var en felaktig info vi fått men nu blev det så och det är bara att gratulera. Jag som egentligen hör hemma i en annan region av Sverige där vi ytterst sällan har separata mini klasser kunde inte heller protestera och ta kommando över domaren. Domaren ville också dela ut champiponaten i en ovanlig ordning och det var nog inte lätt att hänga med, sedan fick jag också höra att det var svået att höra i högtalarna med vad kan man göra åt det?
Kan ju bara säga att det är väldigt tråkigt att när man åker ned många mil och arbetar stenhårt då är det väldigt tråkigt att bli utskälld som sekreteratsansvarig blev ett par gånger.
Att ställa ut skall ju vara roligt och jag kan inte förstå varför folk tar det på så blodigt allvar och har så mycket aggressivitet i sig trots att deras hästar fått utmärkta resultat. Själva tycker vi det är lika kul även om vi far hem med 37 poäng.,,,,
Men min slutsummering är att trots härt jobb, stress, knappt några mat pauser och vissa sura människor så hade vi som åkte ned en kul dag med alla trevliga människor och fina hästar så ett stort tack för att vi fick vara med och för middag och hästvisning och jätte gratttis till Camilla för fina resultat! och trevligt bmötande! Även grattis till Stuteri Northstar för fina BIS 3:an och till alla andra nöjda!
#23 Alla gör vi ju fel ibland… Rörigt var det emellanåt men det ska väl gå att rätta till saker också? Allt annat i livet som blir fel rättas ju till efterhand så varför inte detta? Jag tycker att det var en trevlig utställning och hörde aldrig någon bli utskälld så om det hände tycker jag det är en tråkig stil. Men man kan inte komma ifrån att det märktes att det var flera oerfarna bland funktionärerna och att domaren knappt hördes undgick väl inte någon? Kanske kunde någon med bättre röst talat istället? och hur kunde domare och sekreterare få olika besked? Själv vittnade jag om att ch minihingst nästan glömdes bort och blev det egentligen utdelat ett veteranpris eller fanns det ingen veteran på plats?
Hur som helst så flöt det på relativt bra med tanke på omständigheterna och det var trevligt!
Däremot blev både jag och min vän Katarina magsjuka, av maten i kaffeterian tro? Någon annan dålig?

#10 och 11 Tack Hanna och Lottie!
#9 Ja, visst var han :-) Min helt underbara älskade ponny som jag äntligen har köpt tillbaka. Fantastiskt kul att se hur underbart bra han skötte sig och det trots att flera olika höll och gick med honom :-)
3 av mina egna uppfödningar visades och det var följande:
Åkaregårdens Encym - 88888=40p och Champion Valack
Åkaregårdens Juliette - 99878=41p och Champion Ungsto
Åkaregårdens Gloksinia - 88888=40p och 2:a i klassen för gallston, äg Lotta Eriksson
Jag är fantastiskt glad över resultaten och stolt över mina fina ponnyer. Det är något speciellt när det är egna uppfödningar som visas. Dessutom är alla tre släktningar till de två första standardstona som vi började vår avel med (Encym och Gloksinia är avkommor till Furunäs Ina och Juliette dotterdotter till Morette v Stepelo) och det känns extra kul och väcker många minnen till liv, speciellt nu när varken Ina eller Morette är i livet längre.
Tack Hanna för en riktigt trevlig och rolig helg!
Bilder kommer ikväll på mina ponnyer.

#25 Rebecka - Stort grattis till tre fina uppfödningar!!
Stort grattis till alla nöjda!
Extra grattis till BIS, R-BIS och till allas uppfödarframgång 
Delad glädje är dubbel glädje :)
Alla hästar hade pass och regnr på utställningen i Gryttinge! Som vi uppmärksammmat på SYds sida så omarbetar SSS sin webb och hemsida och ni som medlemmar kan inte se all information än. Jag som ansvarig för resultat och startlistor kan dock se att även detta sto har regnr och pass. Den information som lagts till sista veckorna är den ni inte kan se. Detta 1-åriga sto har erhållit regnummer de sista veckorna och därav kan det inte ses på den "gamla" hemsidan" o webbrullen. Vi garanterar att allt är i sin ordning!
SÅ än en gång hänvisar vi till Syds sida när det gäller frågor om Syd-hästar - så länge uppdatering sker på SSS webb. Förhoppningsvis är allt som vanligt med SSS webb inom det närmaste.
Johanna

Enligt Syds hemsida under resultat så blev då inte Åkaregårdens Encym Champion valack ?
Utan Champion valack är Skäpperöds Arnim 41p
#28 Allt har en naturlig förklaring
#29 häng med på den ovan… allt har en naturlig förklaring 
Detta var första gången jag var på en Syd-utställning och det var minst sagt rörigt enligt min uppfattning…
Mitt i ingången till ridhuset stod en stor hästtransport transporterad vilket gjorde det svårt och trångt att komma in i ridhuset, tänker på skaderisken och att det faktiskt fanns en hel del stirriga hingstar på plats blandat med små barn som tävlade med sina ponnyer… Fick sedan höra att transporten tillhörde en platsansvarig? Märkligt.
Champion ungsto fick varken priser eller rosett trots att alla andra Championatsvinnare fick det, en vänlig själ (utställningsansvarig) ordnade efter utställningen så hon i alla fall fick sin rosett med sig hem.
Till champion valack utsågs Åkaregårdens Encym, han fick däremot sina priser och det vet jag säkert då jag gick med honom i BIS-ringen där han kallades in precis som övriga Championatsvinnare.
Kan heller inte läsa i något reglemente att den med högst poäng automatiskt ska bli Champion?

Fast den andra står ju som Champion valack med 41 poäng,
jag bryr mig eg inte men de verkar ju konstigt med 2 champion valacker
Egentligen inte så mycket konstigare än att det delades ut Champion ungsto och Champion miniungsto och Champion unghingst och Champion miniunghingst…?
Men varför fanns det då inte champion minivalack?

#35. Det finns ingen sådan titel i SSS proposition.
hm ok, men då tycker ju jag att det är helt galet ju. Jag menar finns mini för dom andra kategorierna och inte valack vad är det som blivit fel i propositionen? jaja tycker synd om alla inblandade faktiskt

#37. Det är väl inget fel i SSS proposition, det är vä på utställningen det gått galet. Anledningen till att det inte finns Champion minivalack är väl att det visas relativt få valacker och särskilt mini. Det är helt rätt tycker jag, ett Championat skall man inte få "gratis" för då mister de snart sitt värde.

i SSS grundpropp för 2012 är det nytt med mini ungsto och unghingst. att lägga in mini valack där har aldrig varit på tal.
det är synd att det blivit en sån miss, men hoppas alla inblandade kan reda ut det på ett smidigt sätt.
men om det nu inte finns en champion mini valack i propositionen så vad är då problemet??? då kan ju inte en mini valack bli champion eller hur. Hade förstått det om det inte funnits miniklasser på utställningen men då det har funnits mini klasser så fattar inte jag hur en mini kan bli ch valack då han är mini
#40 Mini- och standardvalack tävlar om samma Championat. Champion Valack.
Denna dommare gjorde ju något liknande på Gotland, gav två championat till samma sto, Champion Sto och Champion Ungsto, hur löste man det då?
aha ok då är jag med. Det är i allafall två riktigt fina valacker oavsett om dom blev ch eller ej och dom lär nog ta fler ch titlar framöver.
#38 Det visas säkert relativt få minivalacker men visas det fler miniunghingstar? Och i så fall så många fler att det berättigar till ett eget championat? Håller med om att ett chapionat inte ska vara för "lättköpt".
#39 Hur såg fördelning ut på antalet visade miniunghingstar repektive minivalacker som avgjorde att just miniunghingstarna skulle få ett eget championat?

#43. Finns flera championat där det är få deltagare och man skulle kanske behöva se över reglerna när det gäller detta.

Har också flera gånger reflekterat över det som #44 nämner.
Är klassvinnarna i 3M och 5M valacker? (annars borde ju ngn av dem blivit champion mini unghingst, väl?)
I vilket fall är det väldigt olyckligt att det blivit som det blivit med valack-championatet.
Vill passa på att GRATULERA alla till fina resultat! Önskar jag hade kunnat komma och titta… det får bli bättring på det!
Det är inte så märkligt egentligen! Utställningen var rörig och funktionärerna för få och vissa för oerfarna. Det verkade lite stressigt emmellanåt.
Den standardstora valacken borde få sitt championat indraget då felet upptäcktes direkt på plats. Jag har blivit snuvad på ett diplom en gång, det stod diplom på protokollet men hon fick 39p.Det är mäsnkligt att fela och egentligen inte mycket att lägga en massa energi på. Den standardstore valacken har inte förtjänat sin titel då minin var bättre och också erhöll championtitel.
Än en gång säger jag att domaren kanske skulle behövt ha mer hjälp än han fick och då sekreteraren inte verkade vara jättevan heller så kanske det var ett lite omaka par?
Alla gör vi fel. Det är bara att acceptera och gå vidare.

#43, att det togs in i grundproppen var efter önskemål från både syd och öst regionerna då de har många mini som tävlar. Det var aldrig uppe om minivalack..
#15 & 16 det var en svensk ponny jag undrade om.
# 48, Jag har svarat på din undran tror jag ( #28),
Grattis till alla fina resultat!
#41: På Gotland löste vi det genom att prata med domaren som bestämde att rätt championat skulle tillfalla rätt sto. Ungstoet blev Ch Ungsto och det äldre stoet blev Ch Sto. Båda stona fick de rosetter som var planerade från början.
#46.
Nu är det andra gången du sårar någon i min familj för jag tycker det är väldigt tråkigt att du skriver ned här att jag gav ett ovant intryck. Varför kom du då inte och hjälpte på plats om det såg ut som vi behövde det? Vi var få och jag hade ganska mycket mer jobb men vi tyckte ändå att vi lyckade få till en trevlig dag med så många glada och nöjda, bara några få som uppenbarligen inte var det.
Tänker inte dra "mina meriter" här men skrivit har jag gjort sedan 1987, är dock ganska ny på Shetland. Har dock skolats in på sekreterar utbildningar att lyda domarens ord, punkt slut.
#49 Ja, jag såg det.
#50 Ok, tack för svar!
Fy vad jag tycker det är tråkigt med missnöjda som gnäller här på fokus, varför framför ni inte er kritk eller era tankar på plats?
Alla strävar väl efter att det skall bli så bra som möjligt men om det blir sådana här reaktioner, kommer då någon att vilja vara funktionär eller utställnings ansvarig då? Jag var själv inte där men hade familje medlemmar där och vet vilket arbete de gjorde.
Varför inte vara glada och snälla istället? Det skall ju vara kul att hålla på med häst!

Jag skapade tråden för att jag var intresserad och nyfiken och hade inte för avsikt att vara ohövlig på något sätt!!
Jag har skrivit och läst i detta forum i många år och börjar nu ledsna på att det finns så många "kritiker" som är jättesnabba på att "hugga"!! LÄS TRÅDEN och håll er till ämnet! Vill ni debattatera annat - skapa en egen tråd - KAPA INTE!!
Har någon några åskikter om mitt inlägg här - skicka ett PM istället!!
Ber samtidigt verkligen om ursäkt om någon kände sig påhoppad av min tråd!!
# 55 Vad bra du skrev! Tycker inte du skall be om ursäkt. Du har ju inte hoppat på någon. Skrev detta här för jag vet inte hur man skickar pm.
#51 Pratade faktiskt med styrelsemedlem på plats om det japp… Och jag erbjöd mig innan utställningen men det behövdes ej. Det var fler än jag som tyckte det var rörigt. Inte minst de utställare som kom i kläm och inte visste vem som blev champion och fel blev det ju som sagt mer än en gång… Kanske inte alla sekreterare passar med alla domare heller… Men ja, ursäkta, hade ingen aning om att du skrivit så många år, har aldrig sett dig förr och tyvärr, just denna gång märktes det inte utan nu tycker jag bara du skyller på domaren… Domaren talade inte klart och kanske någon annan borde tagit över då?
Är det egentligen domaren som ska hålla koll på de olika championaten eller hur går det till? Är väl inte konstigt det blir en massa prat om det när det nu blivit stora fel…
Och det var någon ovan som sa att det var flera gröna funktionärer på plats så sekreteraren kanske inte ska ta åt sig allt heller?
Men som vanligt på detta ställe… all kritik upplevs som negativt TROTS man påpekat att det var en trevlig dag.
#57 Jag tror det ska finnas en cheklista, där det framgår vad sekreteraren ska hålla koll på samt ev skriva under något papper? Någon annan som hört/känner till det?
*letar långt bak i minnet om var jag har hört detta*

Som Thiffanny skriver detfinns en checklista som utställnings ansvarig ska ha inför varje utställning.
det finns beskrivning för ALLA funktionärer !
det är ju beklagligt för alla inblandade denna gång, men det är bara bita ihop o komma igen !!
#58 I checklistn står vad de olika funktionärerna har att ansvara för och ev övriga regler som gäller för utställning. Har ni inte gått igenom årets på möte innan den skickades ut?
Det är synd att inte checklistan är oficiellt presenterad för då skulle det vara lättare för var och en som ställer ut att vara mer medveten om vad som gäller och på så sätt kunna vara behjälplig och påminna eller säga stop när det riskerar att bli fel.
det hade ju varit toppen om en sån checklista varit officiell! Då kan man ju som en som funderat på att anmäla sig som funktionär kolla på den o se vad man tror man skulle fixa o inte..
#61 Det också
# 57
Om du vill diskutera vidare huruvida jag och Ingvar passade ihop så får du vara vänlig att pma mig, har ingen lust att läsa sådant officiellt, men är nyfiken på varför vi inte skulle passa. Skylla på Ingvar? Det var han som dömde, inte jag och tack och lov var han nöjd med min insats.
Jag hade inga problem att höra vad han sade och skrev ORDAGRANT ned det han sa angående hästarna. Vad gäller vad han sa i övrigt har man som sekreterare faktiskt tystnadsplikt på.
När jag gått sekreterar kurser, på Halvblods och kallblods sidan, har jag fått pm för sekreterare, ja. Dock går de i stort sett ut på som min sambo sa. -"Att hålla tyst och skriva det man som domare säger"……. Dock kan man ju alltid ge en fin vink om domaren ex glömt att kolla tänderna på en häst eller så men "bära eller styra" sin domare är inte sekreterarens uppgift.
Men som sagt pma mig gärna så kan vi även diskutera hur många skor min son hade med när han tävlade borta en helg. Efter ett inlägg här har han numera slutat tävla helt….
Anser att detta spårat ut fullständigt. Skall vi hålla på med hästar eller att aktivt söka fel på varandra? Blev tidigt varnad av min sambo att skriva här på forumet men trodde ju aldrig att det ideella arbete man lägger ned skulle vändas ut och in på detta sätt. Trodde faktiskt kanske att jag kunde vara till nytta även för Shetland då jag varit med ett tag i häst sportens värld.
Det skall vara kul med häst! Varför kan inte forumet bestå av häst snack och inte personers göranden?
Om någon annan har frågor kring sina protokoll, så pma gärna ni också.
Märkte inte att jag skrev på min sons konto, han var inloggad. Ovanstående är skrivit av mig, Birgitta Skog, Hannigarth Shetland som skrev åt Ingvar. Vad var det förresten mera som blev fel? Hade varit intressant att veta för det måste ha uppdagats efter utställningen för det framkom inga som helst klagomål där, än vad som ovan skrivits om. Vi upplevde de flesta utställare som glada och nöjda och det var ingen som kom fram efteråt för att fråga domaren om något innan han åkte.
Måste också poängtera att jag upplevde Ingvar som mycket kunnig och rättvis.
#47 Det är bra om man försöker tillgodose önskemål. Samtidigt måste det ju finnas en relevans i det som görs för att inte urholka systemet.
Det har i flera år i olika omgångar funnits diskussioner/önskemål om införande om Champion Veteran, men underlaget har ansett vara för litet. Då är det bra att detta inte införs för att det inte ska gå inflation i championtitlar.
Är därför nyfiken på underlaget som tagits fram innan införandet av Champion Miniunghingst. Det måste ju visas betydligt fler miniunghingstar än man får en känsla av när man besöker olika utställningar, eftersom dom nu tom fått ett eget championt? Och betydligt fler än tex veteraner…
Inget blev fel? Men lägg av! När champion sto skulle koras gick två ponnyer ur ringen helt virriga och visste inte vem som blivit champion. Publiken visste ej vem som blivit champion och detta fick rättas till utanför ringen. Det blev TVÅ champion valacker när det bara kan bli EN och på hemsida kan man idag läsa om att standard val är champion och ägaren jätteglad. Är detta verkligen rätt?! I proppen finns det bara utrymme för EN val ch. Den som förtjänat sitt championat kan inte känna sig glad över detta utan övergläns av felet som tydligen inte går att rätta till. Champion minihingst glömdes nästan bort och jag stod som ett fån med lille hingsten.
Ingen kunde höra ett dyft i högtalarna och det kändes mest förvirrande. Protokollen påpekade jag inte var rätt ifyllda och det blev något sura miner över detta. Ett protokoll som ej är rätt ifyllt blir ogiltligt och detta påpekade jag då treåringarnas protokoll hämtades ut då det inte går ansöka om dubbelguldsdiplom om de ej är korrekt ifyllda. Viktigt men tydligen får man inte påpeka felen, inte ens på plats för då kritiserar man. Men hur i hundan ska man då kunna få ett rätt ifyllt protokoll med sig hem?! Detta var inget skrik och gorm utan bara ett lugnt påpekande, PÅ PLATS:
Här är ingen som påstått att Ingvar dömt ponnyerna på okunnigt vis!
Sen spelar det ingen roll hur man tar upp saker, på plats eller här för folk tror att man är ute efter att ställa till bekymmer. Spelar ingen roll om man säger att man haft trevligt trots magsjuka efter maten och trots bitande kyla. Tar man inte upp saker som blivit tokiga lär det ju inte heller tänkas på en annan gång. Folk har blivit besvikna efter denna utställningen men ingen vill ta åt sig någonting och säga att … ja, det skedde olyckliga saker men vi rättar till det!
Vill tacka Anne-Lisbeth för en kanonröst som speaker, som vanligt! Trevligt när man hör vad som sägs i högtalaren.

MEN HALLÅ!!!! NU ANVÄNDER JAG STORA BOKSTÄVER VILKET BETYDER ATT JAG SKRIKER FÖR JAG ÄR ARG
!!!!
Jag hänvisar till inlägget #55 - låt bli att kapa tråden.
# 67 Skall försöka att inte kapa tråden utan att ge en hänvisning.
# 66 Det är en hästägare av 40 som klagade på protokollen, enligt gängse normer skall sekteriat dubbel kolla alla protokoll för vi gör alla fel ibland. Det var varken mitt eller domarens fel att ni upplevde det rörigt. Vi är inte tanke läsare och kan bara göra en mans jobb åt gången alltså inte klona oss heller tyvärr. Bad dig att pma ming om det var något mera så vänligen ta och gör det så att TS och alla andra slipper ditt gnäll och förövrigt så var det bara du som mådde dåligt av maten. Alla vi andra tyckte att den var toppen.
#68 Det är väl inte att klaga för att man ber om att få ett korrekt ifyllt protokoll? Protokollet är ogiltigt om inte allt är rätt ifyllt och av största vikt när man vill söka dubbelguldsdiplom, SUCH etc.
Kris och Anna Fagerell….. Det är mitt 1-åriga sto som inte har pass i webstamboken. Hon har ett pass och regnr i SSS som blev färdigt några dagar innan katalogen gick i tryck .
SLU ligger i skulden att det inte har blivit färdigt förrän nu (lång historia)jag ansökte om passet i Augusti -11.
Är det något ni undrar över så är det bara o fråga , alla mina hästar vi har på gården är renrasiga och har pass i SSS. 
OBS!!!! jag ville bara förklara ,inget illa menat:)
# 69
Klaga? Har du någon bättre synonym? Att komma till sekreteriatet i efterhand och ha synpunkter på sitt protokoll?. SKULLE DET PASSAT BÄTTRE? Vi fixade ju till det direkt och vad finns då mer att diskutera om det?
Kan ni inte ge er nu så som TS vill, är så innerliget trött på att bli uthängd här, som oerfaren, passade inte ihop med Ingvar, skyllde på Ingvar, visade sura miner etc. Som sekreterare är jag lärd att alltid ha ett korrekt beteende vilket jag verkligen försökte, så som jag brukar och ingen har tidigare klagat under 26 år…
Det är toppen med synpunkter men framför dem direkt till Utställningsansvarig alt lokalföreningens styrelse, i efterhand eller på plats, för inget är någonsin så bra utan att det ändå kan bli bättre.
Vi dvs Ingvar och jag upplevde ju inte att det var rörigt för er att hänga med men ingen sa något till oss där…..
Att jag sedan skrev ordet mini felaktigt på champion sto standard samt skrev i ngt fall in championatet på fel plats tror jag knappast att SSS styrelse skulle nekat någon ett SUCH eller dubbelgulds diplom etc på det. Vi har själva skickat in RIKTIGT kladdiga protokoll utan problem, hade jag bara kunnat scanna skulle jag visat ett, faktiskt från en RIKS utställning där det var mängder med felskrifter, överstrukningar mm. Du får det ju som att låta att mina protokoll också var en total kaos….. Man är även som sekreterare inte mera än människa!
SÅ ÅTER, GE ER NÅGON GÅNG. DET ÄR INTE KONSTIGT ATT DET BLIR FUNKTIONÄRS BRIST, man tappar faktiskt totalt lusten. Är då så att ni inte vill ha utställningar? Vi slet hårt och gjorde vårt bästa, bara väldigt synd att inte alla glada skriver här, det var många, flera av dem nya som tyckte det var toppen kul och var mycket nöjda med lättlästa och förståeliga protokoll trots i några fall låga poäng men de var glad ändå!
Tur att sådant överväger!
# 70. Bra inlägg!
Samt gör nu som TS vill, kapa kritiken på denna tråden och skapa i stället i så fall en ny, där ni med synpunkter kan berätta om hur man trots få funktionärer, dåliga högtalare, mänskliga faktorer mm kan skapa den perfekta utställningen!
Jag var ej länge på utställningen och märkte inget av denna röra. Att det hördes dåligt i högtalarna gjorde det MEN i vilket ridhus hörs det bra? Har nog aldrig varit på en utställning där det hörts okej..
Är bara tacksam mot funktionärerna som var vänliga nog att ta klassen efter min före min så jag skulle hinna in och visa!
Tack Tack Tack!!!!

TAck för en trevlig utställning!!!
Detta var min första shetlandsutställning, var med min vännina där som just köpt en shetlandsponny och jag tyckte att det var en trevlig utställning, vi fick ett fint bemötande o allt var trevligt arrangerat så jag förstår inte alls denna kritik som vissa av er ger!?
Det är väl klart att saker kan gå fel det är ju levande varelser (människor o ponnyer) men då kan man gå och säga till de berörda personerna om det man tycker är fel så kanske det går att ordna till med en gång.
Ni borde i stället vara väldigt väldigt tacksamma att det finns människor som är på utställningsplatsen dagen innan samt är funktionärer under hela utställning och sedan stannar kvar o plockar undan allt när ni andra kört hem, de gör allt detta idiellt o för att de tycker det är kul o de har ett intresse i att hjälpa till.
Är man så missnöjda som ett par av er är då tycker jag att man skall stanna hemma vid nästa utställning eller kanske söka sig till en annan förening som ordnar utställningar för ponnyer.
Skäms på er!! Vuxna personer som beter sig som småskolebarn!!