Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 702 ggr
Pernilla77
0

Regler vid betäckning?

Jag undrar vad ni hingsthållare har för kontrakt eller regler när ett sto skall komma på betäckning?
Vem står för skada på stoet?

Jag behöver några råd!!

AnnaLundin
0

Stoägaren lämnar sitt sto för betäckning på egen risk och står för kostnader för eventuella skador - såvida det inte beror på att hingsthållaren varit oaktsam eller burit sig synnerligen klantigt åt.

*jag har varit förskonad från skador under de 10 säsonger jag haft hingst*

Pernilla77
0

#1 Tack!
När jag lämnat sto på betäckning har jag förstått att jag lämnar på egen risk men det känns som man vill har det skrivet på papper, så man har ryggen fri.

Milla
0

#2 visa hingsthållare använder sig av kontrakt, vilket jag personligen tycker känns tryggt.

Jag har också hingst på station och jag använder mig av kontrakt.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Pernilla77
0

#3 Jag har kollat igenom kontrakten på mina halvblod men det gäller ju semin.
Du kanske vill dela med dej av ditt kontrakt Kyss

Milla
0

ja det kan jag göra, har själv fått dom av ann-.christin hassling, tycker dom är kanon bra och jag kommer att använda dom när jag har hingst tillgänglig.

Pernilla77
0

#5 Är det bokningskontraket du menar, för ett sådant har jag oxå från Anki?

Det känns mycket tryggare både för mej som hingstägare och för stoägaren att ha ett kontrakt där allt står

Milla
0

#6 ja det är ett bokningskontrakt men där står en hel del på det, har skickat pm till dig

Hanna-D
0

Jag använder också bokningskontrakt och de flesta stoägare verkar positiva till det. Fick också en mall av A-C och har gjort om kontraktet så det ska passa oss. Kanonbra!

[Anna-N]
0

Lämnar på egen risk. Använder kontrakt och där står det klart vad som gäller.

Pernilla77
0

Hur gör ni med betalning?

Charlotte-J
0

#10 Full betalning när stoet hämtas.

Amor vincit omnia Kyss

Ahnna
0

Jag ska precis till att skriva ett kontrakt, där stoägaren själv får åta sig att inspektera hagar och staket, m.m. samt blir upplyst om att stoet lämnas på egen risk och så vidare. Den där mallen ni pratar om, kan nån av er skicka den till mig? Så man inte glömmer nåt viktigt.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se