Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 11-skötsel-hästhållning
Läst 1102 ggr
balotte
0

Vad säger lagen?

Om två veckor ska dom göra avluftning i avloppet här hemma, och då måste vi stänga av vinterhagen. Tror ni att jag kan sätta dom i sommarhagen i 3 dygn utan att få pisk. Det är en skogshage. Visst kan jag stalla in men dom tycker inte om att stå inne.

[Shettisar]
0

Vad är det du skulle få pisk för? Det gäller 3 dygn och enligt djurskyddslagen så får man ha hästar som är lämpade för det ute i mer än 16timmar/dygnet.Sen om det skulle vara mycket olämpligt väder så kan du ju täcka dom.Huvudsaken de kan söka skydd (vilket de borde eftersom det är en skogshage).. Så släpp du dina hästar där utan att må dåligt eller liknandeFlört

balotte
0

Jag tänkte på att jag inte ha en ligghallObestämd. Täcken får dom ju om det blir busväder. Tack nu känner jag mej lugnare=))

[Shettisar]
0

#2 Jo iofs står det i lagen att det ska finnas ren,torr liggplats men det är ju bara frågan om 3 dagar.Flört

AnnaFagerell
0

Lagen säger ju inte när betestillväxten börjar, dvs den tidpunkt när hästarna får gå ute dygnet runt. Här nere (södra skåne) går många hästar nu ute dygner runt och gräset spirar

Medarbetare på djurskydd.ifokus