Hästar och allergiska barn
Vad hade ni gjort om ni var i mina kläder: min mans sjuttonåriga son har bestämt sig för att flytta ut till oss (har hittills bott hos sin mamma i stan). Det är ju på alla sätt jättekul och han är hur fin som helst men….han är superallergisk emot hästar. Jag har mina två små ponnyflickor som jag vill ha kvar men det blir kanske kämpigt! Jag kan inte går nära dem utan att tvätta mig och byta kläder efteråt. Det går ju an nu på betet men sedan i vinter blir det värre. Alla aktiviteter måste sas vara planerade. Inget gos bara så där.
Vad skall jag göra????

Jag har en allergisk gubbe. Jag byter om vid stallet, det funkar bra för mig.
Du kanske har någon plats där du kan byta om som han inte behöver gå till? Sen får han väl hålla sig på avstånd tills du duschat. Är ju inte kul att göra sig av med sina hästar och är han 17 år så kommer det väl handla om max några år han bor hos er.
Skaffa dusch i garaget? :-D
(Jag bytte om i garaget när jag var liten för mamma gillade inte att ha mina hästkläder inomhus).
Min sambo är också allergisk. Funkar bra, men man måste ha lite planering. Jag har en särsklid gaderob som jag hänger in kläderna i, duschar direkt när jag kommer från stallet och tvättar vinterjackan ganska ofta….