Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 35-shetland4fun
Läst 1546 ggr
shettis10
0

en fråga bara?? :)

hej jag har en fråga jag äger en liten shettis och jag väger 48-49 kilo och är 160 cm lång min shettis är ungefär typ 1 meter i manken är jag för tung för att rida och hålla på med henne??

och jag funderar på att tävla lite lätt som en bombana där man bara går över bommarna är jag för står för att göra det med min shettis???

:)

Silenos
0

Låter som om du är i längsta laget för att rida shettis. Hur gammal är du ? Det finns mycket annat du kan göra. Agility, körning, handlerhoppning mm. Finns många trådar i det här ämnet, så sök runt lite så hittar du information.

sofiek90
0

Du låter lite lång, tror inte du får lov att tävla med din ponny.

MVH

Sofie

[mathildao]
0

Tävla kanske inte är det bästa eftersom du faktiskt är ganska lång för din ponny.

Men man kan ju alltid turrida på sin shettis, eller så finns det ju tävlingar i ex körning.

Jag personligen skulle nog avråda dig ifrån att tävla hoppning med din häst. Men så länge ponnyn inte visar att det har ont eller rör sig på en onaturligt sätt tycker jag att du iallafall kan rida lite då och då i veckan.

shettis10
0

#1 jag är 13 år :)

#2 ok då vet jag det kan inget om tävlingsregler ;)

#3 jag ska börja köra min häst så snartjag har köpt vagn :) och jag rider henne varje dag både barbacka och med sadel jag rider ut på 2 timmar ritter och då är hin knappt svettig när jag är klar :) och jag hoppar typ 30 med henne :) hon stör sig inte av nått jag ska bara skaffa skor till henne :) jag är lång men inte för tung! :)

[mathildao]
0

Om du känner dig osäker kan du ju alltid fråga ridskolan i närheten eller fråga någon som du vet ofta går på tävlingar.

shettis10
0

okej :) men jag har bestämt mig för att lämna min shettis på foder och ta en större häst på foder som en d-ponny ;)

[mathildao]
0

Det låter förnuftigt om det verkligen är det du vill.

shettis10
0

japp:D