Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: föl
Läst 1774 ggr
Totte Trumpet
11

En solskens historia !

Efter att ha fölvakat nu en hel vecka kan jag äntligen slappna av men det blev dramatiskt utan dess like innan vi kunde pusta ut !!!

Jag har varit upp på nätterna ,säker på att få se en liten krabat när jag kom ut men icke. Natten till fredag den 13:e började jag tappa hoppet och tänkte vid 23.30 att hon ser inge mer på g ut än nätterna innan så jag satte kl. på 04.00.

Går yrvaket ut och smyger till vindskyddet där hon boat sen en tid tillbaka, men ser henne lägst bort i hagens mörkaste del, i pannlampans sken ser jag att magen är borta och jag tittar genast efter fölet på backen och tittar och tittar, inget föl, paniken sprider sig INGET FÖL !!!

Jag ringer genast grannen och vrålar att jag inte hittar fölet , hon lovar att komma direkt och ta stora ficklampan med sig .( de bor typ vägg ivägg med oss ) Medans jag väntar hinner jag tänka att den där j-la vargen har tagit mitt föl och jag hann inte ens se det, då hör min skräckslagna hjärna  hur grannen skriker "ett skinn !"  och jag ser framför mig hur hon har hittat kvarlevorna av fölet som vargen lämnat. Mitt hjärta frös till is ! Men hon sa självklart nåt helt annat, jag hör henne komma springande, flåsandes med fölet i famnen !!!!!!!

När hon går över sin gårdsplan hör hon ett ljud vid bilen och tittar till och får se fölungen stå vid bilen ??? Lyckas fånga den och bär den till hagen . Men hur i hela fridens dagar har den lilla lilla nyfödda inte ens torra bebben tagit sig ända dit ?? Vi förde iallafall ihop mor och dotter igen och allt var frid och fröjd. lilla Thora är bara 50 cm hög och har verkligen gjort en bedrift som lyckats ta sig ända dit hon är jättepigg och busig och då ändo 2v. tidigt född

Nu står hon och myser med mamma i vindskyddet, instängd !!

Så slutet gott allting Gott !!!        mvh Lotta

Anna-karinS
0

Stort grattis till Fölet, och vilken tur att allting ordnade sig till slut, Vilken Pärs!!!

Silenos
0

Stort grattis !!! Brorsans häst fölade i hagen, och fölis rullade ut under staketet…Men det slutade väl där också.

Prenses
0

Oj så det kan gå. Tur att ni hitta henne!

Trine
0

Grattis !  Ja det är många tankar som hinner fara igenom en men skönt att det ordnade sig iaf.. Nån bild??

Totte Trumpet
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den lilla tuffa damen som gick en bra bit på egen hov nån timma gammal och va inte ens torr när vi hittade henne, men pigg som tusan och slängde sig på mammas Thelma och tutta på en gång så fort det bara gick.

Hon har fått namnet Thora af Rabbesta.

Hanna-D
0
Trine
0

Sötnos!

Annelie-P
0