Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 375 ggr
Trine
0

"Ringkollen"Stämde det?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har väl många av resultaten kommit till världen,stämde dom?sto/hingst föl,tomma…Skoj o veta,mitt stämde ett hingstföl Gladen var tom.Ledsen

Ove-D
0

Nä det gjorde det INTE…

När Kent gjorde det pendlade det KRAFTIGT över Bea. Alla har trott att det var en hingstunge i hennes mage. Det har sparkat väldigt mycket också…

Över Andreas rygg var det en liiiten ring och det stämde ju iaf, men de tär ju 50% chans att stämma…

Efter detta tror jag INTE på det eftersom det så TYDLIGT visade fel på Bea..

Cattis
0

Har ni använt några trix - här kan vi ju se med facit i hand om det stämt/kommer stämma för de som skrev i den tråden :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

sanne
0

Ringen stämde på Anja, det blev ett sto föl, Skrattande

Milla
0

ringen stämde inte på Celma den visade ett sto men det blev en hingst

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

angabogard
0

Ja det stämde då på Ancilla.. hon fick en liten flicka!! Nu håller jag tummarna för nästa att det är en flicka till! Glad

carina-w
0

de 2 hittills har stämt

Kana
0

Tre rätt av tre, när min dotter Ulrika testade. Där i mot när jag skulle försöka så hoppade ringen bara upp och nerFundersamvad betyder det??

JennyR
0

Gjorde på båda mina, och det stämde inte på Nobless. Ringen "sa" att det skulle vara stoföl men ut kom en hingst :-) Återstår att se om det stämmer på Blondie.

Trine
0

Ja det är bara andra gången det stämde helt för mig oxå,mitt första föl var en varmblodstravare o då visade det hingst men ut kom ett stoSkrattande,visserligen med väldigt bestämda åsikter…Fundersam

Yvonne N.
0

Vi har testat det på 14 ston här och på 12 stämde det. Dessutom var ett sto gall och där stod ringen helt still.

Ove-D
0

När man gör det så är det ju 50% att det blir rätt även om det kanske är "slumpen" som gör om det pendlar eller snurrar…

Sehvrin
0

#11 förmodligen påverkar slumpen inte så mycket, utan vad man själv tror. Det är väldigt lätt att göra små rörelser som man inte själv märker, men en pendel är väldigt känslig för rörelse. Det kan tex förklara varför många* som testat på hingstar inte fått nåt utslag alls, man förväntarsig det helt enkelt inte.

Det är i alla fall vad jag tror.

*har läst i andra trådar att det är flera som testat på hingstar/vallacker utan att få utslag

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annette
0

Man får väl se det som en kul grej, helt enkelt.

PP
0

#12 Fast jag tror inte ett dugg på detta - ändå satte ringen en väldig fart när jag fick prova på en kompis dräktiga sto. Kommer dock inte ihåg vad ringen "sa" att det skulle bli eller om det stämde. Hängde oxå helt stilla över hennes hingst som jag ju var tvungen att testa på efteråt, bara för att kolla. ;-)