Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 961 ggr
sanne
0

god morgon 28 maj

Snart ska man iväg till jobbet då.. bara ledig en dag denna helgen, då ska allt hinnas med..

Ja ja, sova får man göra någon annan gång.. Vi har börjat stängsla om hagarna , kommer bli så snyggt !! Nu är det utställning till helgen som kommer, ska bli jätte kul. Annars är allt bra o nu ska jag få upp o iväg barnen, ha det gott alla glada!!!

Cattis
0

God morgon!

Jag är på pruttigt humör efter att ha blivit grundlurad av två ston i natt. De är i maskopi med dels varandra och dels med viktväktarna i vanlig ordning eftersom "de" motionerade mig grundligt.
För, de höll mig där hela natten med olika "knep" som vit mjölk, gick runt och skrapade med hovarna och "bäddade" men la sig aldrig ner. Ja, sådär typiskt som de kan bete sig precis innan de skall föla.
Och då jag ändå var där, så kunde jag ju inte bara sitta ner och glo. Nej, jag hivade fram en lie och stod och slog kardborrebuskar (vi har määängder), sen högg jag brännässlor. Sen passade jag på att vattna, kolla staket och ja… jag gick sammanlagt ganska långa sträckor.
Well, inget ont som inte för något gott med sig. Jag fick ju både röra på mig och en massa saker gjorda.
Men jag hade MYCKET hellre sovit!

Snart skall jag väcka barnen och köra dem till skolan. Sen SKA jag sova ett par timmar, innan det är dags att återgå till "Blåsning AB" i stallet. Skrikandes

Jag törs inte lita på någon fingertoppskänsla, inte efter det som hände förra veckan. Så jag får väl pendla dit varenda natt tills alla har fölat om jag skall få sinnesro. Fundersam

Ha en bra dag allihop!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Asagard
0

God morgon! Uppe med tuppen som vanligt (fast för ovanlighetens skull framför datorn). Ska åka mot båten nu och kommer åter i natt. Tre bebisar ska till Stockholm och en sålde jag till en familj i Hemse så sent som igår. Så nu börjar det bli tomt på snuttisar här - bara två kvar. :-(

Ha en bra dag allihop!

Bofride
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn Morrn!

Är så glad idag då jag äntligen fick ta över ett av mina favoritston igår, ler ända upp till öronen Skrattande

I eftermiddag blir det Gotlandsbåt för mig med, lillplutten (kär hingst har många namn…) ska till Skåne över sommaren..

Önskar alla forumanvändare en trevlig dag!

Pheobe
0

Godmorgon. Också på strålande humör. Hämtade hem ett nytt sto igår som kommer att bli en tillgång på många plan. Är så glad över detta svarta fina sto.  Ska på nytt jobb idag också. Allting börjar arta sej till det bästa. Vi har dock ett stort hål i huset då vi grävt ur hela köket. Känns ganska meningslöst att låsa ytterdörrarna då man kan gå rakt in genom hålet  =(

Annette
0

God Morgon!

Idag fyller Cecilia 7 år. Grattis lilla grodan! Hon sitter och äter frukost och är på ett strålande humör.

På morgonen måste jag in till AF med de där pappren de vill ha, som de förmodligen inte ens kommer att titta på när de väl fått dom. Sen blir det arbete.

Ha en bra dag allihopa!

Puzzel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon tråkigt väder idag, vi fick det vädret vi skulle haft i går i dag istället och det var i o f skönt, vi hade ju kanon väder på puts o visningsträffen. Vad blir det av denna dag i dag då? Hmmmm plugga, tvätta, städa sen en sväng till Puzz i eftermiddag. Ni får ha en bra regning dag i dag.Här Cattis är en bild från i natt på dina ston i maskopi med varandra….. Tack för i går. Va jätte trevligt.

Tigrou
0

God morgon!

I dag står det arbete på shemat och i eftermiddag ska Primör in till Örebro för att få ett mätintyg och senare på kvällen ska han gå sitt första jobb på banan. Går allt som det ska så kvalar han den 9 juni. I kväll när jag kommer hem ska jag börja stängsla in ett gräsplätt för mina små killar.

#5 Säg grattis till Cecilia, stora tjejen nu!

VeronicaP
0

MOrrn morrn , är trött som attan idag , men det får man väl vara efter tillbringat helgen på SOLVALLA och kollat på trav *ler* Fick ju se Luffsen II att krossa det gamla världsrekordet för shettisar. Vad otroligt bra han sprang inte en galopp och han såg ut att jogga på upploppet. Även Gold Apache och Domino sprang under det förra världsrekordet så nog fick vi se en del fin fina lopp .

Ellinor Johansson
0

# 3 Trevlig resa!

# 4 Gtattis till nya pållen!

# 5 Grattis Cecilia från Tiger!

Marta
0

God Morgon! Här väntar ett besök på röntgen lite senare idag. "Kroppen är gammal men sinnet är ungt"
Det ser ut att bli en inne dag för övrigt, småregnigt som det är.

Sehvrin
0

god morgon

Idag har jag en dugga i botanik, tyvärr känner jag mig väldigt osäker på den (vi ska få titta på mikro- och makropreparat och sen veta vad det är för något…) I övrigt blir det massa plugg, har tenta på fredag och sen ytterligare tre tentor inom en vecka….

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

ElisabethA
0

God förmiddag!
Sista skolveckan innan sommarlovet har börjat!!!!!!
UNDERBART - slutet är nära Skrattande Plugg och skola står på schemat idag. Slutar kl 16 och då ska jag förmodligen till Örebro travbana och fotografera en kompis travare.

#7 Hur dags är du och Primör på banan? Vore kul att se honom igen!! Spännande att det snart är dags för kval :o)

Hoppas alla får en riktigt bra dag!

Cattis
0

#6 Tack själv! Vilket underbart väder det var igår! Men det är jättebra att det kommer regn nu, så inte gräset bränns bort ur hagarna. Snygg kille på bilden du bifogade Kyss

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

RebeckaSvensson
0

God morgon… eller kanske förmiddag!

Tillbaka efter en hektisk helg hemma och påbörjar sista veckan här uppe nu innan sommarlovet. Lite segt sitta hela kvällen i bilen igår igen, men det var ändå värt så många mil i bilen för få gå på fest nere på Alnarp.

Fick flyttat runt både på nga av stona och på hingstarna. Hingstarna syns knappt i sin nya hage, gräset är nästan högre än vad de är…

RebeckaKihlberg
0

God förmiddag!

Här är det inget vidare, har fått en inflamation i mitt ena öga..så jag ser inte klok ut och det gör vansinnigt ont. Får hoppas det ger med sig, annars lär jag väl ta besöka vårdcentralen.

UG
0

God Morgon, fick föl inatt! Återkommer med bilder i em. Fux, sto u Almnäs Duchess e. I learned from the best.

Lite traumatiska omständigheter; Tittade till stoet några gånger under natten men hon visade inga tecken så vid tillsynen kl 03:00 ställde jag klockan på 05:30 för nästa tillsyn. 05:30 stod Duchess mitt i hagen med moderkaka och fosterhinnor bredvid sig, men inget föl syntes! Jag rusade ut och letade efter fölet som jag trodde låg dött någonstanns. Paniken spred sig i hela kroppen. Så hittade jag fölet gåendes med de andra stona på andra sidan staketet! Jag bar in fölet till sin mor och stängde in dem i lösdriften med hö, vatten och filt på modern. Fölet var piggt och diade.

Ellinor Johansson
0

# 16 Grattis till fölisenGlad

Skicka kort så fort du kan

RebeckaSvensson
0

#16 Grattis!

Tigrou
0

#12 ska mäta han 16 och ska köra när banan öppnar för ponnysar det är kl.18 tror jag. Vore skoj att träffa dig om du ändå har med kameran så kanske Primör fastnar på bildGlad

ElisabethA
0

#19 Oh, Jättekul! Då ses vi säkert! Klart Primör fastnar på bild - han är ju alltid så fotogenique Flört

Puzzel
0

#13 Ja visst va det en snygg kille som fastnade på bilden.

#16 Grattis till fölis, vilken busig och självständig liten sak.

Kratern
0

Efte'midda'

Så har man lagt på ett år till till de övriga 43.

Lite tårta i sängen så tog man sig upp i dag också (det var ju tårta i går också)

Charlotte-Aveback
0

#22: Grattis på födelsedagen!

Hanna-D
0

#22 Grattis!

Annette
0

Cecilia tackar för gratulationerna! Extra glad blev hon för hälsningen från lille Tiger :)

Charlotte-Aveback
0

Har precis kommit hem från min karate-gradering … och jag klarade det! Skrattande Nu har jag ett svart streck på mitt gula bälte!

Sehvrin
0

#26 Grattis =) Att gradera är riktigt roligt och nyttigt (iaf har mina graderingar i kendo varit det)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Charlotte-Aveback
0

#27: Tack Johanna! Ja, det är verkligen både roligt och nyttigt - men också nervöst! Det är ju så mycket att hålla reda på … och så måste man ju ha kläm på japanskan, dessutom! Flört

Kratern
0

#26 Grattis, det låter jättekul. Skrattande

Charlotte-Aveback
0

#29: Tack Inger! Ja, det är verkligen jättekul! Och jobbigt! Kan varmt rekommenderas! Glad