Intresserad?
Hej! De är så att en bekant till oss ska sälja sin mini shettis. Hon är ett sto, vet ej ålder men de kan ja fråga vi intresse, vit, ca 85cm i manke. Ett trevligt sto som farit illa förut och omhändertogs av SHV och därifrån har vår bekant fått henne. Hon är en avelsfin tjej, trevlig i hantering, inriden och alldeles bedårande! Hör av dig om du är intresserad!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus

Kommen från hästen från SHV ska den väl tillbaka dit
Dom lånar väl bara ut sina hästar på foder
Jo ja vet men hon är ägare på henne
Sajtvärd på degus.ifokus
Det känns lite konstigt att du väljer att lägga ut en annons
på ett ”vit ministo” enligt dig ska passa till avel. Är det lite vågat att rekommenderaett sto till avel utan att ta reda på stam ålder. Jag förutsätter att det är ett renrasigt sto med pass och papper i ordningen eftersom du annonserar ut henne här på Shetlandsponny i Fokus.
Fortfarande inte mitt sto och ja lägger ut åt en bekant. Och med tanke på att hon används till avel så kan ja ju skriva att hon passar till de.
Sajtvärd på degus.ifokus
Det är nog bra om man tar fram lite mera fakta. Vi hade akut hem för SHV omhändertagna hästar i 5 år och de säljs aldrig utan lämnas enbart ut på foder och de får definitivt inte användas till avel eftersom SHV, åtminstone haft den policyn tidigare, att det finns väldigt gott om hästar och de som skall avlas på skall vara av högsta kvalitet. Det här lilla stoet kanske är ett jätte fint avels sto men då är hon ingen sk. SHV häst. Om man tar en häst från SHV står det i fodervärds kontraktet att man aldrig får använda ett sto i avel. Hingstar kastereras direkt.
Rätta mig om SHV:s policy har ändrats sedan vi slutade.
Jag skriver bara de hon bad mig och de va bara för att se om intresse finns. Jag tror du har rätt angåde de du säger men som sagt, skriver de hon bad mig om
Sajtvärd på degus.ifokus
Vad har hon för stam, kanske fler intresserade om de får reda på den?
lurvponnyn.vimeddjur.se