Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 2613 ggr
Pernilla77
0

Malmköping 26 maj 2012-Shetland Öst

Äntligen är det dags för utställning på Malma Hed i Malmköping.
Lördagen den 26 maj kl 1 kör vi igång.

Domare: Maria Jansson
Sista anmälningsdag: 28 april
Boxar: Nej
Underlag: Gräs eller Grus
Färgklasser: JA
Särskilda Miniklasser: JA
Dessa klasser anordnas ej: 1,2,12,19-24
Särskilda regler: BIS och Res BIS utdelas enligt alternativ 2 i grundproppen
                         Inga ston som ska föl 2012 får deltaga
                         Färgklass indelning tillämpas
                         Minst 40st anmälningar för att utställningen ska bli av
                         Max 70st deltagare, först till kvarn
                         Anmälningsavgiften är 250 kr/ponny

Utsällningsansvarig: Ann-Christine Hassling, 0700-986804
Anmälan skickas till: Marie Claesson, Högstad, 610 20 Kimstad

Anmälningsavgiften sätts in på Shetland Östs postgiro: 479 84 61-2

Vill du vara med och sponsra, hör av dej till Ann-Christine

Johanna-Granberg
0

Börjar det verkligen inte förrän ett???

Pernilla77
1

Ska vara kl 10. Utställningen börjar kl 10

Johanna-Granberg
0

#2 Vad bra, blev lite orolig!!Glad

Mini-Angel
0

Finns det något intresse av att tävla i Bruks av er som ska visa sina ponnyer? Flört

PP
0

#4 Intressant, jodå. Men jag vet inte om jag tycker platsen är optimal med så mycket "icke hästfolk" som uppehåller sej omkring hästarna med lösspringande barn och hundar och som många gånger inte visar den respekt en häst bör ges, oavsett storlek…

Fast å andra sidan, kan man lösa säkerhetsaspekten skulle det säkert vara mycket uppskattat och dessutom ge en större publik än vad bruksekipagen är bortskämda med.

Mini-Angel
2

Det är ju relativt stor plats där, samt att man förutsätter att folk håller sig på rätt sida av avspärrningsbandet Flört

Har det fungerat med en ring för utställning kan jag ej se några problem med en ring med Agility Glad

Vi inväntar endast sista pusselbiten men har fått ett preliminärt ja från Styrelsen som har marknaden Skrattande

Så inom kort vet vi hur det blir!

cinna
0

#4 Svar ja…

Intresse finns, vet bara inte hur jag skulle lösa det praktiskt eftersom jag som styrelsemedlem i Öst förväntas, och räknar med, att vara funktionär på utställningen. Men kan det lösas med avbytare = frivilliga utanför styrelsen som kan tänkas hjälpa till för att ge så många som möjligt tillfälle att delta - så visst kan jag vara intresserad av en agillityklass eller två Flört

Mini-Angel
0

#7 Kommer isf bli Drop In, så hoppas det går att lösa Glad

Det vi (RKS) isf har tänkt är :

Agility- barn,äldre barn samt vuxen

Tömkörd Agility

Riden Agility

Tömkörd Precision

Riden Precision

Som sagt,propp kommer isf  så fort sista pusselbiten är lagd Flört

PP
0

#6 Själva ringen är det nog inga problem att hålla folk utanför. Det är det att det går en stig till parkeringen rätt genom området som jag har tyckt varit lite jobbigt (min häst blev attackerad av en hund där för ett par år sedan).

Agility fungerar säkerligen - jag tänkte mer på om det skulle vara t ex precision där man gärna vill köra fram innan start.

Mini-Angel
0

#9 Sant, men funkar det med de som ställer ut så borde det funka att gå med samma ponnyer till bruksen den vägen Flört

Vi har därför beslutat att ej ha med körning pga platsbrist samt i säkerhetstänk

PP
0

Allt jag menar är att jag tror det är ännu viktigare med säkerhetstänk när man arrangerar på ställen där icke hästvana uppehåller sej.

Mini-Angel
1

#11 Fast jag kan faktiskt inte se skillnaden på att utställningen skulle fungera flera år i rad på denna plats men inte att ha ett par klasser Bruks. Sen brukar det inte direkt vara överdrivet med folk som är publik här heller.

Chiquitita_
0

Låter jättekul! Blir det handler-agility också?

Mini-Angel
0

#13 Japp, yngre barn, äldre barn samt vuxna. Dvs där man "springer" brevid

Ann-Christine
6

Vill påminna om att det finns plats för den som vill vara med och sponsra en hedersprisrosett till Malmköpingsutställningen. Rosetten kostar 300 kr och sponsorn bestämmer vilken färg/ vilka två färger rosetten ska ha.

OM det är möjligt att få ihop tillräckligt mycket sponsorer, vill jag och Caroline (om Öst säger ja förstås) göra en Rockelstadutställning under sommaren.
Så kom igen nu om ni tycker att det verkar vara en bra idé Flört

Mvh/Caroline & Ann-Christine Hassling

Annette
2

#15. Rockelstad Kyss. Jag sponsrar gärna till Rockelstad! Den utställningen saknar jag verkligen!

När under sommaren är den tänkt att vara? Någon domare tillfrågad? (Finns ju några som verkar ha alldeles för lite att göra i år Flört)

Charlotte-Aveback
0

#15: Det skulle vara jättekul att få komma tillbaka till Rockelstad i sommar! Håller tummarna att det löser sig (och att datumet funkar!)! Kyss

Mini-Angel
0

Åh fina Rockelstad!!!! Skrattande

Totte Trumpet
0

nu har jag bet. in och anmält 2 av mina små ponnybrudar Skrattande Kul !!!

susanne-s
0

Står bakom er i Rockelstad, vore toppen kul!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Frida-E
2

#15 Jag saknar också utställningarna på Rockelstad! Vore perfekt med en utställning där i typ mitten av juli så ungponnisarna hinner tappa all vinterpäls….. Flört

Ann-Christine
2

Vad snälla ni är Kyss Jag ska höra med Rockelstad redan i morgon!

Ann-Christine
4

Jag och Caroline var på Rockelstad i lördags och vi får anordna utställning där den 7 juli (vi önskade två helger senare men då var det upptaget).

Frågan ställdes till Östs styrelse samma dag men jag har hittills inte hört om de är intresserade. Om inte, går det kanske att hitta någon annan lösning.

Hur som, RKS kommer att erbjudas plats att ha bruksaktiviteter.
Det kommer att finnas lunch och cafeteria, 14 boxar att hyra, ca 8 sängplatser (ev. går det att ordna fler) och möjlighet att beställa grillad mat kvällen innan.

Kan det bli bättre? Glad

Johanna-Granberg
0

Vad synd att det krockar med både Svenljunga och Söderhamn, hade velat kommaRynkar på näsan

susanne-s
0

Åh nej!!! Då är det konfirmation… nu blev jag super deppig.,.
Men annars låter det kanon, vilken lycka för er som kan!!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Ann-Christine
3

Nu är det klart!

Det blir utställning på Rockelstad den 7/7, domare Ronny Johnsson.

#24 & 25 TRIST att det krockar för er Gråter

Annette
1

#26. Åååh så roligt!! Jag kommer med minst 1 Kyss.

Ann-Christine
0

#27 Yes, som på gamla goda tiden Kyss

Pernilla77
1

Just nu är det 15 anmälningar till Malmköping

Ni som har anmält har fått en bekräftelse på mailen om ni inte fått ett svars mail
hör av er till mej då stuteripi@gmail.com

Äntligen får vi njuta av underbara Rockelstad igen.

Linnah
2

Jag insåg just det fantastiska i att faktiskt ha hästarna i Stockholmsområdet! Inte mer än 5 resp 6 mil till både Malmköping och Rockelstad! :D Dvs, jag behöver inte betala tågbiljetter för att åka till hästarna, köra typ 60 mil tur o retur och sen åka tåget tillbaka hem igen! Peppen!

Ser fram emot bruks också!

Annelie-P
0

Det måste börja dra ihop sig till sista anmälningsdag för Malmköping, eller hur?

ann_j
0

Rockelstad låter toppen! När kommer proppen till den utställningen?

Pernilla77
0

#31 Anmälningstiden går ut den 28 april
Igår var det 33 anmälda

#32 Proppen är hos mej. Proppen ligger på våran andra dator som har lagt av, väntar på att min underbara man ska komma hem och laga den :)

Minsanne
2

Jag hoppas vi kan komma med ett par. Hade varit kul att få besöka Malmköping och dess marknad också

Chiquitita_
0

Finns det chans att vara med om anmälningsblanketten inte kommer med posten förrän på måndag? Om det finns platser kvar förstås!

Pernilla77
0

#34 Det vore trevligt om ni kom

#35 Eftersom det är helg den 28:e så godtar vi anm'älningar som kommer på måndag.

SofieN
0

Men på måndag kommer det väl ingen post? Är väl röd dag och "afton"?

ThiffannyJ
0

#37 Nä, valborg är en "vanlig" dag, 1 maj är däremot en röd dag.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com