Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: avel
Läst 776 ggr
Ellinor Johansson
0

Förtidigt född

Vi fick föl i morse, A Dream Come True fick ett stoföl efter Tiger. Jag kom på att den måste vara mycket för tidigt född.

A Dream Come True fölade den 13 juli förra året. Hon gick med Tiger när hon fölade förra året så det måste ha varit snabba ryck

Fölisen ligger mycker, men ställer sig upp själv och äter.

Marta
0

Man gratulererar till fölet!Glad

Ann-Christine
0

Instämmer med föregående talare Glad

Cattis
0

Instämmer med båda föregående talare. Skrattande

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Miija
0

Grattis!

Charlotte-Aveback
0

Grattis! Det låter ju som om stoet blev dräktig på fölbrunsten förra året och sedan ändå fölade lite för tidigt i år … Hoppas allt går bra med den lilla!

Hanna-D
0
Ellinor Johansson
0

# 5 Jag vet att hon var lite intresserad av Tiger kvällen innan i åkte till ESG, när vi kom hem igen på var hon iallafall ur brunst.

Jag har tagit in henne och Frejan för fölis ligger mycket och räven satt 1 meter från vår trapp och 1,5 meter från fölis och tittade.

Kitty som går i samma hage (vår trädgård) struntar i räven så länge han inte äter upp hennes gräs. Vovvarna ligger i sängen och sover så de har inte heller tid att jaga bort rävenLedsen

Kraka
0

GRATTISGlad

Puzzel
0

Grattis till fölis, hoppas allt går bra för denne och mamma.

Pheobe
0

Grattis!

AnnaLundin
0

Det finns ju en del ston som aldrig går "tiden ut" och ändå får fullgångna föl. VI håller tummarna att det är så i ditt fall… För det känns som ganska mkt för tidigt om dina datum stämmer…

Jag fick en gång ett föl den 1 augusti. Stoet betäcktes om på fölbrunsten och året efter fölade hon 25 juni. DÅ gick allt bra. Men här är det ju ännu mer tid…

frejiis
0

Grattis!

juventus
0

Grattis och lycka till!

VeronicaP
0

Grattis till fölis

JennyR
0

Grattis!! skönt att det gick bra!

Milla
0

Grattis till fölis

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[Anna-N]
0

Grattis till fölet! Skönt att allt gick bra! :)

SofiaChristina
0

Grattis till den lilla

veronica-olsson
0

Grattis!

Sasser
0

Grattis till lilltjejen!

IdaS-A
0

Grattis!

Houdini
0

Grattis

ester
0

Grattis !

Benjamin
0

Grattis!

Lena R
0

Grattis!

susanne-s
0

Grattis och lycka till

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

ThiffannyJ
0

Tack för alla gratulationer!! Ska försöka fixa till en bild innom kort! Bilder på våra andra föl finns på hemsidan www.minishetland.com

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

AndersA
0

Grattis till- ett stoföl till!! Så kul! Du får vara rävjägare Ella, du gillar väl varken mat eller att ligga i sängen Oskyldig!!

Ove-D
0

Ja… det var ju tidigt… Så om hon betäcktes på fölbrunsten 22 juli förra året så är det ju ÄNDÅ tidigt att föla i slutet på maj… Jag hoppas att hon växer, äter, skiter och sprallar precis som en "punktlig" fölunge gör…

Jannie
0

Grattis till fölet och lycka till.