Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1172 ggr
Assim
2

Ryktesspridningar mm

Tänkte höra om bara jag råkat ut för sådant här, eller om det är fler.. Är ju rätt ny inom Shetlandsvärlden.

Var iallafall på en utställning i somras och en person började prata med mig och vi kom att tala om vår ena hingst. Hon sa -Han är himla fin, synd bara att han är steril! -Va, svarade jag, vad har du fått det ifrån? Jo, men det vet ju ALLA!? Jaha, svarde jag. Jag har betäckt mina ston med honom o de verkar dräktiga, vilket de var.

Vill nu därför meddela att "den sterile" fick en dotter igår och den andras mage är enorm och vill då givetvis också höra om andra råkat ut för liknande historier som faktiskt inte är så kul.

Kris_J
5

Grattis till nedkomsten! Mycket hör man om både det ena och andra, av vilket det mesta sannolikt inte är sant. Kan glädja dig med att ALLA inte hört talas om "den sterile".Glad

Veritas odium paretFörvånad

susanne-s
5

Grattis till fölet!! Säger som ovan, det är enstaka personer som beter sig så där, som inom vilken ras eller djurslag eller intresse dom än har.
Strunta i sådant. Elakt förtal lönar sig oftast mest för den drabbade i längden.
Lycka till med dina kommande fölningar!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

[Billan]
1

Grattis till fölet.

Snack glada finns överallt, knyt ihop öronen. Finns alldeles för gott om sådana.

Lycka till med era andra fölningar.

Linden95
0

Grattis till fölet/fölen! :)

Förmodligen är det bara avundsjuka människor som sprider rykten för att göra andra osäkra. Ta åt dig i stället och se det som att du har en riktigt fin hingst som människor inte vågar tala om utan heller vill sprida ett rykte om för att de ska känna sig bättre. :) (Även om det inte är riktigt schyst att sprida ett sådant rykte…)

fuxar
0

Ja du man ska aldrig sluta att förvånas!!!!!!

Men stort GRATTIS till lille bebis i alla fall!!!!Glad

Elshira
0

Ja det finns sådana över allt, vart man än vänder sig…

Det är ju inte direkt som i halvblodsavel där ston ska vara både undersökta innan betäckning, och krav på UL. Har en shettishingst haft otur med ston så blir ju hans statistik lätt dålig, men det är ju inte mycket man kan göra åt det.

Grattis till dina föl i.af!

Hakuna matata!