Uppfödarkurs i Västmanland
Du har väl inte missat att Shetland Nord anordnar en uppfödarkurs för nya som gamla shetlandsuppfödare? Anmälningstiden har förlängts till fredag 4 maj, då vi behöver fler anmälningar för att kunna genomföra dagen.
Lördag 12 maj med start kl 10:00 Baggbro skola utanför Skinnskatteberg
Vår stamboksförare Fredrik Jedenius berättar allt man behöver veta för att fölen ska kunna stambokföras, vad som gäller för att hålla hingst, betäcka utomlands, avelsvärdeklasser och annat runt
stamboken.
Domare Ulricha Nordmark berättar om Shetlandsponnyns
historia samt om exteriör och hur en domare bedömer ponnyerna i
utställningsringen.
Avslutningsvis blir det en grundläggande genomgång om shetlandsponnyns färger - vad som kännetecknar dem och hur de nedärvs, av id-kontrollant Pernilla Persson.
**Kostnad 450 :-/person för medlem inkl lunch och fika. Ej medlem 500 :-/person.
**
Anmälan snarast till Annalena Hulsebos tel.076-110 41 12 e-post: a.hulsebos@telia.com
Varmt välkomna till en intressant dag för shetlandsuppfödaren!!

Åh vad jag hade velat!!! Men jag kan inte 
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Kan förtydliga att medlemspriset gäller alla som är medlemmar i SSS, inte bara Nordare. 

Skulle oxå vilja… men kan inte =(
Hoppas den blir av iaf =)
Skulle jättegärna komma men vet inte om jag vågar med tanke på fölningarna…

Vi blir tyvärr tvungna att ställa in/flytta fram Uppfödarkursen. 
Jag kommer gärna på ett annat datum, den 12 maj var redan uppbokad till annat evenemang! 

Jag kommer också gärna ett annat datum.
Juli kanske det går? Då har väl de flesta fått sina föl och kan lättare åka.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Vilket jättebra initiativ och högintressant för oss uppfödare! Kommer jättegärna ett annat datum!
Åh tänk om ngt sånt kunde ordnats närmre oss ;-)

Ja, vi får se om vi vågar oss på ett nytt försök en annan tid på året…
Ni som anmält och betalt in i förskott - vänd er till Shetland Nords kassör för att få anmälningsavgiften tillbaka. Uppge kontonummer och väldigt gärna datum för betalningen för att underlätta för henne. Det går tyvärr inte att flytta pengarna till utställningsanmälan istället pga bokföringen. Se hemsida för kontaktuppgifter under "Styrelse" i menyn.