Lurad!!
Ja, ha då har vi gått och väntat i onödan
Vi hade våra aningar om att Grizzla inte var dräktig och när vetten skulle komma och ultraljuda i dag så besannades våra aningar. Hon är tom!!!
Det blir således ingen Fernando bebis
Vi som längtat så, speciellt Amanda då det är hennes häst.

Det är surt att vänta så länge, jag har gjort likadant. I mitt fall var det även för sent på året för att betäcka om, så det blev lång väntan innan fölet äntligen föddes.

Är lika här. Har varit så säker på att Akleja varit dräktig då hon haft alla tecken och vi har tyckt att vi sett sparkar. Helt plötsligt började hon visa brunst, då försvann fölmagen också, sen har hon brunstat regelbundet. Så vi blev också utan den Fernando bäbis som vi väntat på.

Dingla här hemma var ju tom ultrad och konstaterad dräktig i höstas , men har resorberat/kastat säkert bara någon månad efter , men hon som annars brunstar värre än värst har fortfarande inte brunstat. men är konstaterad tom då vet var här och kände på henne , plus att hon då fått en släng av fång eller nåt sådant , ska med henne till vetrinären i morrn så får jag se vad de säger.
och jag väntar fortfarande på gammel mor, som jag var säker på hade resorberat men inte har kommit i brunst igen. Hon skulle ha börjat brunsta förra veckan. Så nu går jag och väntar och har börjat hoppas på föl i allafall
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#4 Våran vetrinär här hemma sa att han har också haft ett gammalt sto som började brunsta så han trodde också att det inte var dräktigt längre men det var hon och hon fölade ett fint föl sen *ler*
#5 då hoppas vi på det där svartskäckiga stoet som Celma skulle ge mig
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Har också ett sto här hemma som iof inte är konstaterat dräktig men har fyllt i sina juver mer och mer och i kväll var hon helstinn. Dessvärre har hon visat brunst i närmare en vecka nu Hon har svårt att gå förbi hingsthagarna, stannar och skvätter…
Men jag hoppas ff. ca 10-14 dagar kvar nu…
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se