Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 790 ggr
zettan
0

god morgon 31 Maj 2007

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan   

Ida gär ja jätte pigg hittills i allafall. Gick och la mig tidigt igår. Efter att ha gjort massa ärrenden. Pust. Idag tänker ja bara ta hand om mina hästar och inte göra ngt annat vettigt alls. Rosa måste putsas på så hon glänser ännu mer till UddevallaSkrattande. Får se om de är brunst på gång kanske. Hon börjar viffta en del på svansen och spanar efter Jozo.

Vädret ser ut att bli soligt idag men man ska väl inte säga för mkt. Fåglarna kvittrar i allafall och ja är pigg.

ha en bra dag alla

Annette
0

Grått idag också. Fördelen är ju att man spar på solskyddskrämen. Baddräkten blir ju heller inte utsliten.

Dags att väcka barnen och gå till fritids.

Charlotte-J
0

Här ser det ut att bli en fin dag. Gräset måste klippas igen, nackdelen med att det regnet så mycket ;-) Inatt fick vi vårt tredje och troligtvis sista föl för året, en liten svart tjej. Ska försöka få iväg till Fölboxen under dagen. Måste iväg under dagen och posta en hel hög brev och betala anmälningsavgiften till Riksen, sen blir det väl det vanliga städa och tvätta + att Elsa har ridning ikväll.

Amor vincit omnia Kyss

ElisabethA
0

God morgon!
Idag är det opponering av uppsats som står på schemat. Ska bli skönt när det är över…

I eftermiddag ska jag till Örebrotravet för en kompis ska kvala en av sina hästar och jag ska ta foto (som vanligt) Räcka ut tungan Kolla gärna in på deras hemsida. De flesta bilderna där är tagna av mig (även om det inte står ännu…) www.racingbaathstable.eu/

Nya bilder på våra två föl ligger ute vår hemsida www.shetlandsponny.eu 

#2 Grattis till fölet

Hoppas alla får en bra dag!

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn morrn här skiner solen idag , även vi har fått föl i natt och det var vårat sista för året , det blev en fux och hingst. Själv ska jag till tandläkarn idag , usch hemskt .

#2 Grattis till stofölet.

paparatzi
0

#2 Grattis!

Och God morgon alla, idag blåser det något kopiöst här uppe…

Puzzel
0

Godmorgon fått iväg två av tre till skola och dagis endast den lille som vägrar kliva upp, tråkigt väder här igen, igår va jag och putsade lite och tränade med Puzz eller barnen borstade och jag tränade. Ska skicka + betala till Järfälla idag + kolla inför Köping o Bro.

#2 o 4 Grattis till era fölisar.

Tigrou
0

God morgon!

En hektisk dag framför mig. En ettårshingst ska åka till Molkom på bete, Fredrik ska åka och köra premielopp i Örebro och jag åker till Åby för att starta en häst. Lång resa jag hoppas jag får med mig någon i bilen annars blir det kämpigt att hålla ögonen öppna vid nattetid. Bäst jag sätter i gång och jobbar det är trots allt 12 boxar att rengöra och 2 hästar som ska köras innan avfärd.

Ha det gôtt!!

ElisabethA
0

#7 Lycka till!!! Premiehästen kanske fastnar på bild Flört

RebeckaSvensson
0

God morgon!

Näst sista dagen i Uppsala, imorgon är det dags att åka mot Skåne igen! Det som står på schemat idag är packning och städning för det har jag inte hunnit börja med än samt att fixa matlådor till min bror som ska bli kvar här uppe lite till. Har även en kurs att avsluta så det ska jag försöka bli klar med också så hela natten lär väl gå innan allt är klart.

#2 o 4 Grattis till fölen!

Benjamin
0

God morgon och grattis till alla som fått tillökning.

#4 Vad fin sommarpäls ditt sto har.

Ha en bra dag alla!

RebeckaKihlberg
0

God morgon!

Ännu en dag hemma för min del, men nu börjar inflammationen ge med sig i allafall, så jag hoppas jag kan jobba i morgon.

# 2, 4. Grattis till tillökningen

VeronicaP
0

Tack alla..

#10 Ja hon är jättefin i pälsen men det är hon alltid varje sommar har honfällt färdigt först av alla och inte har man behövt göra något heller *ler*

JMax
0

Ganska bra dag!! Sista på jobbet innan tre månaders sommarledigt!! Tjohoo!

Eftermiddagen ska ägnas åt att snoffsa till Vide och Iris inför Örebro utställningen och gosa med fölis såklart!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

AusaBausa
0

God middag! Här skiner solen o börjar bli riktigt hett nu… i dag ska vi försöka lasta unghästen så de kommer hem t mitt innan helgen..annars blir dt lugnt på hästfronten…fotboll för båda barnen ikväll…

Hanna-D
0

God eftermiddag

Hästarna är avklarade, ska åka till skolan om någon timme och se hur tentan i går gick Fundersam

Min bror fyller år i kväll men det blir inget firande för min del i alla fall.

Lauth
0

God eftermiddag.

Har precis varit på det nyöppnade Bergvik och shoppat på deras nya hästavdelning. Tycker det känns bra att köpa Hansbotäcke i fleece för 139 kr styck =)

ingrid
0

#16 Vilken tur att jag kommer hem och kan göra ett besök då :)

RebeckaSvensson
0

#15 Hoppas tentan gick bra!

Kratern
0

Go' eftermidda'

Här är det varmt nu. Sitter inne (inomhus), men hör av patienterna som kommer att det är väldigt varmt ute (c:a 20 grader)

Har lyckats få iväg anmälningarna till både Delsbo och Näsåker. Kanske ändå blir ett par utställningar då i år. Skrattande

Lauth
0

Absolut, det var inte klokt va grejor dom hade tagit in.. en del riktigt billigt annat var dyrt, som vanligt =)

[LinneaDahlberg]
0

God eftermiddag!!

Ikväll ska jag iväg med vovven på sista agilityträningen…. då blir det lite skojtävling med bana och grejer, så det blir spännande.. Annars har mest varit hästar och plugg idag. En toppendag, faktiskt! Skrattande

#2 o 4 Grattis till era fölisar!!

Hanna-D
0

#18 Tack, jag klarade den med marginal! *phew*

Så skönt! Nu kanske man får ha ett någorlunda normalt liv ett tag Flört

RebeckaSvensson
0

#22 Så skönt, grattis! Normalt liv är att ta i när man ska försöka plugga, men det har du tydligen upptäckt ;-) Underbart med sommarlov nu!

MrsM
0

Har varit i Malmö på seminariedag. Bl a lyssnat på en sydafrikan som var expert på (afrikanska) SVIDKNOTT och ägnat hela sitt liv åt att forska på såna.  Han berättade att det inte publicerats någon morfologi över såna knott i Europa sen Linnés rapport 1758… Så det finns att göra för den som är sugenGlad.

Bl a berättade han att svidknott trivs extra bra i kort gräs, med bevattning och solsken. Seminariet handlade visserligen om spridning av en virusssjukdom på får o nöt, men lata jag tillämpar det genast i min egen lilla värld: för att undvika man- och svansskorv (=överkänslighet mot svidknottsaliv) ska man alltså STRUNTA I ATT SKÖTA SINA GRÄSMATTOR FörvånadCool. Tänk att det aldrig är för sent att lära sej nåt nytt!