Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett04-veckans-hingst-2007
Läst 5717 ggr
Cattis
0

Veckans hingst - Design to Make a Difference 448

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här veckan presenterar vi minihingsten Design to Make a Difference RS 448. Han är svartskimmel och kommer i sommar finnas hos Stuteri Axtorp i Skåne.

Fakta:
Design To Make a Difference RS 448 är född 2002 hos Thiffanny och Ellinor Johansson i Jönåker. Han är svartskimmel och mäter 83 cm.

e. Let´s Try Again RS 375
u. Wolly Winning Face RS 4535

**Egna Meriter:
**"Tiger" som han kallas är SUCH samt meriterad för Super SUCH. Han har vunnit BIS och Res. BIS med 43 poäng.
Tigers kritik som 4 åring på hingstpremieringen:

Hingst av utmärkt rastyp med långa linjer, välbyggd. Vackert huvud lång, välformad hals, välmusklat kors. Relativt korrekt fram, hänger obetydligt i framknäna. Naturligt vägvinnande skritt. Lätt, energisk trav. 99888=42 poäng GI.

"Tiger" gjorde dessutom ett mycket bra bruksprov med poängen 8899= 34

**Avkommornas meriter :
**"Tigers" första avkommor är ett år i år. Förra året visades ett föl med guld och Champion titel.

**Stam:
**"Tigers" pappa är Let's Try Again RS 375. Han har flertalet Champion, BIS, Res. BIS och BIM titlar i bagaget.

Han blev Best In Show på Generlamönstringen för Shetlandshingstar 2003 med poängen 10 9 9 8 9 = 45 poäng och Bästa Mini.

"Tigers" mamma är visad med 43 poäng och BIS. Hon har avelsdiplom och är halvsyster med Set Me Free och Son of Gold RS 428.

"Tiger" är halvbror med I Learned From The Best RS 439 (43 p). Smal in Hand champion på ESG i Halmstad. I Learned From The Best är godkänd i Holland med en andra premie

Ägare:
Thiffanny och Ellinor Johansson, Jönåker 

**Betäckningsstation:
**Anders och Kristina Ahlström, Axtorps Stuteri
Tel: 044-34 05 74 
http://axtorp.se/
anders@axtorp.se

Ellinor Johansson
0155 - 70106
www.minishetland.com
johansson.ellinor@spray.se

Text: Ellinor Johansson och Anna Norling. Bilderna tillhör ägaren och får ej kopieras.

(VH nr 5-07)

Relaterade länkar

Tidigare hingstar i serien 2007

Vill Du ha med Din hingst här?

Är Du ägare till en godkänd hingst? Eller har en på station? Vill Du göra lite gratisreklam för hingsten? Det är jätteenkelt. Kontakta Anna N för mer info om hur Du går till väga. 

Av: Anna N

Datum för publicering

• 2007-05-25

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Rubiinen
0

Min favorit hingst! Älskar färgen, älskar ALLT! så jäkla snygg häst! Kyss

Annette
0

Min dotters stora favorit! När han blev BIS på Vreta var hon nog lika glad som ägarna ;) Jag gillar honom förstås också.

Cattis
0

Vackre Tiger! Så läcker och så ball uppsyn! :-)

/Cattis

Ahnna
0

Jag tycker att han är jättefin! Men jag blir lite konfunderad över kritiken från hingstpremieringen; om han hänger obetydligt i knäna, varför står det då med? Om det är obetydligt så är det ju obetydligt, inte någonting att ta i beaktande. Jaja, det är väl svenskaläraren i mig som blir upprörd. Hästen är i alla fall jättefin, definitivt en modell som jag dras till! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Daladis
0

Han är ju såååå himla snygg!!! Enda nackdelen med honom är att han är halvbror till Titti! //Erica

PP
0

#4 Ibland kan jag få känslan att kommentaren "obetydligt…." (och vad de nu påpekar) tas med bara för att det ska framgå att det inte undgått dem, men att det inte bedöms ha någon större betydelse för hästens brukbarhet och/eller nedärvning. Flört

Cattis
0

#6 Så tolkar jag det också oftast då det kommer "obetydliga" kommentarer i kritikerna.

/Cattis

Ahnna
0

#6 & #7 Men det är ju så knäppt. Om det är obetydligt, alltså har ingen betydelse, då ska det väl inte skrivas ner? Men som sagt, de menar väl bara att de har sett det och inte tänker "låta nån komma undan" även om det inte spelar någon som helst roll… *öööh, hmm?*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Cattis
0

#8 På protokollet skriver de vad de ser, positivt o negativt. För att man skall veta svagheter och styrkor hos individen. Det behöver inte betyda att ngt som är mindre bra är så pass dåligt att det spelar roll - men kan ändå vara bra att veta.
Precis som om de skriver som tillägg till ett vackert huvud att den har små öron, en positiv sak som inte spelar ngn roll eftersom huvudet ändå var vackert - men man skriver ner alla detaljer man ser.

/Cattis

Asagard
0

Coola Tigris hälsar till sin far att han är skitsnygg och jätteball! Cool

dranto
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han är verkligen snygg. Och nära besläktad och lik den minivalacken jag har på foder. De har samma pappa och morfar.

Pernilla77
0

Han är snygg och vilken vacker färg han har. Honom skall ni hålla hårt i.

AndersA
0

Vad kul med alla positiva kommentarer! Tiger fanns sig snabbt tillrätta här och har redan betäckt två ston. Han är välidgt trevlig att hantera och kommer direkt när man kallar på honom-ett drag som jag uppskattar! Om någon är intresserad så tar vi gärna emot besök! /Kristina

Frida-E
0

Sååå fin.. Han gör verkligen skäl för sitt namn! Kyss

sara-ek
0

Super fin ponny. Fastnade för honom första gången jag såg bilder på honom:)

ThiffannyJ
0

Mamma ringde nyss, A Dream Come True fick i morse ett brunt för efter "Tiger" Skrattande

Fölningen gick bra, skönt. Hjärtat bultar nu mer alltid i 120 när jag ser att det ringer hemifrån…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Daladis
0

Grattis till fölis! //Erica

Ellinor Johansson
0

Det blev ett lite stofölGlad

RebeckaSvensson
0

En riktig snygging som mina ministo ska få träffa i sommar. Verkligen kul att han står i Skåne i år, helt perfekt :-)

Grattis till ert Tigerföl!

paparatzi
0

Han är bara sååå läcker den godingen….dreggel

veronica-olsson
0

Jag har ett isabellfärgat ministo som skall få träffa denna härliga kille inom en snar framtid.Skall bli kul att se vad det blir för färg på den individen nästa år.

ThiffannyJ
0

Vårat isabellfärgade ministo fick en gulsvart hingst =) Kan man bli gulsvart skimmel???

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com