RKS Sommarcup
I söndags gick första deltävlingen i RKS Sommarcup . Tävlingen hölls på Syninge Ridskola i Rimbo med ca 70 starter. Solen sken och det var många duktiga ekipage i alla åldrar .
Två deltävlingar återstår : 3/6 vid Håtuna Ridskola i Bro och finalen 1/7 i Syninge .
Du kan tävla på varje enskild tävling som en vanlig tävling.
För att räkna dina resultat i Sommarcupen kan du kvala in med att tävla på två tävlinga, varav en måste vara finalen.
Proppar finns på RKS hemsida www.klubbenshetland.se
Har ni frågor maila mig på info@ponnyland.com eller ring 0702447385
Vad synd att ni inte kan räkna med de tävlingar som anordnas mer söderöver i samband med utställningarna…
Malmköping, Rockelsta, RIKSen, eller t o m Fagersta för den delen. Ju fler platser dessto fler får ju möjlighet att delta.

Till Sommarcupen räknas bara de tre deltävlingarna. Men poäng från alla andra tävlingar kan man tillgodoräkna sig i Poängligan. Där samlar man poäng under hela året/tävlingssäsongen och priserna delas ut på årsmötet nästa år .
Ok!
Låt mig formulera om mitt inlägg då:
Vad synd att inte en av deltävlingarna i Sommarcupen förläggs vid en av utställningarna mer söderöver. 
Allt för att få oss "utställare" att känna att vi vill åka på en deltävling till

Anmälningstiden går ut idag för nästa deltävling, så skynda att anmäl ! Tävlingen hålls på fina www.hatunaridskola.se