Snart dags!?
Hej! Idag såg vi på mitt dräktiga sto att hon fyllt på "tuttera" som mamma säger (spenorna) REGÄLT med mjölk! Sen har det börja att komma Vaxproppar lite smått bara…. Det är väll inte så lång tid kvar innan hon fölar då va?
You can't make a rainbow without a little rain

För mitt sto kom fölis inom ett dygn efter jag sett början till vaxproppar!Spännande,lycka till :)
Såg vaxproppar på mitt sto kl 20.00 på kvällen och fölis föddes nog runt midnatt!
Kan gå riktigt fort, spännande :)
#1 Vad kul :) och tack!
#2 Dom säger (i böcker) att när det bli vaxproppar tar det mellan 1-48 timmar :)
Igår hade hon TYDLIGA vaxproppar, men har inte fött en… Det skulle vara roligt om den föddes ikväll efter midnatt, då det blir morsdag :D Men det är inte lång tid kvar nu! Hon börjar bli "slapp" i musklerna på rumpan + att man känner att fölet har flyttat sig längre bak nu också! ♥
Så fort hon fölat, kommer bild upp!
(Här är en bild på mamman och pappan; Ronja & Mr Mister (ej godkänd då Ronja ej har stam))
Hur går det??????
Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.
Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.
#4 INget föl än… mamma cyklade upp idag på morgonon nu, så kanske har den kommit inatt :) väntar bara på tills mamma ringer :D
Ingen fölis nu heller :S