Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 31-fölnamn
Läst 8983 ggr
filuraren
3

FÖLNAMN PÅ C?

Hej! nu blir de lite kris här 3 föl ska födas 09 och behöver latinska namn som betyder något! på c dessutom

Stall-Stjarna
0

carpe diem =)

AKWIK
1

Cave canem = Varning för hunden

Caelum = himmel

Camera = rum

AnnaLundin
0

Cor = hjärta

Carpus = framknä (på hästen, handled på människa)

Colon = grovtarm Oskyldig

PP
0

Ska det betyda något eller ha en betydelse..?

Har för mej att det finns ett musikstycke (?) som heter Catullus Rex. Det tycker jag är tjusigt.

fannyb
0

Ceasar - kejsare är det första som dyker upp i mitt huvud i alla fall!

[Teddy]
0

#4 Jag tror du tänker på Carolus Rex, Rex betyder kung.

Cardus - kardborre är rätt fränt oxå.

#3 Bevare mig väl för att heta TARM!Flört

PP
0

#6 Carolus Rex - naturligtvis! Tack för påpekandet!

Catullus var en romersk poet…

AnnaLundin
0

#6 - jag vet faktiskt en häst som hette just Colon. (hellre det än rectum kanske Tungan ute)

PP
0

Och jag har hört om en travhäst som hette Clamydia. Cool

Men det kanske var en skröna..?

[Teddy]
0

#6 Att välja på tarm eller ändtarm är väl som att välja mellan pest och kolera. Kanske Colera då?
Men kan heta ppiller och värktablett, (Desolett och Alvedon, och andra läkemedel så kan man väl heta tarm……

AnnaLundin
0

#9 - det finns ingen sådan registrerad hos STC i alla fall.

De nekar ju dessutom namn som kan väcka anstöt så jag är ganska övertygad om att det du hört är en skröna.

[Teddy]
0

Till ett sto - Cavatina. Vet inte om det betyder något, men det är en mycket vacker melodi!

Maliiin
0

#12 Cavatina hette ett halvblod som ja tog hand om:D Hennes tvillingsyster hette Cassandra:) (Vilket blev Cava å Cassan:p)

Sevedstorp
0

Cordula betyder lilla hjärtat och Caligula betyder lilla soldatstöveln. Cavallo har jag för mig är ett ord för häst… Mer kommer jag tyvärr inte på just nu trots att man ändå läst latin i 2 år på gymnasiet…

Annalena
0

Cum laude - Med beröm godkänt

Credit - Han tror

Curriculum vitae - Levnadsbeskrivning

Cura posterior - Ett senare bekymmer

Caveat emptor - Köparen må ta sig i akt

Consummatum est - Det är fullbordat

SigneK
0

Carina/Carino betyder söt/rar Glad

[Teddy]
0

#15 Köparen må ta sig i akt!!! Vilket häftig hästnamn!!!!

taija
0

Corosona

linnea-gullsmyra
0

Cameljont

Cant

Center

Centra

Cenit

Cenita

Cesar!

Emma-Andersson
0

Cocaine

Cannabis

[lindatornerup]
0

kanske något ur den grekiska guda berättelser? Cepokel, Centaur, Ciron , Cassandra,Croisos, Chios.

Emma-Andersson
0

Iom det är fölnamn på C så…. Någom som kan några Blommor som börjar på C?

SofieN
0

Camissonia, Calendula, Centaurea, Cerinthe, Chaenorrhinum, Cistanthe, Clarkia, Cleome

Cnicus,Consolida,Coreopsis,Corydalis,Cosmos,Calla lily,Canterbury bells,carnation,china aster, Chrysanthemum Cnicus, Consolida, Coreopsis, Corydalis, Cosmos, Calla Lily, Canterbury klockor, Chrysanthemum

Chincerinchee,Chinese bellflower,Christmas rose,Cockscomb,Columbine,Coneflower,Cornflower Chincerinchee, Christmas rose, Cockscomb, Columbine.

Kanske kan vara till någon hjälp, kan inte garantera att alla är blommor men det var det jag fann när jag sökte.

Clarkia skulle jag vilja döpa ett föl till, det tyckte jag var fint!

[egressus]
1

Colon & Cannabis?

Förlåt men har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv.. ska döpa min häst till tjocktarm och den andra till Cannabis,

(Ta inte illa vid er, är inte ute efter att vara elak, såg bara lite humor i saken;)

Prenses
0

#24 HAHAHA! :D DEN VA BRA! xD

emmajensennn
0

Vad blev det för namn?

You can't make a rainbow without a little rain