Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 648 ggr
Cattis
0

God morgon 4 juni 2007

Go'morron alla!

Just hemkommen från stallet och fölvak, på ston som bara luras som vanligt… :-( Men, hellre en natt för mkt än tvärtom. Det är nog säkert minst en vecka kvar innan mina ston skall föla.
Inget vidare att fölvaka när det bara är 4 grader ute! I sandaler! Mina fötter var mkt tjuriga kan jag säga.

Nu ska jag sova ett par timmar, sen består dagen av pappersarbete helt o hållet. Hur trist som helst.

Ha en bra dag!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

sanne
0

Go morgon

Jag känner mig fortfarande så lycklig när jag tänker på Loni o utställningen, liksom varm inombords, Idag regnar det lite fast det skulle bli jätte varmt o sol idag..Ska snart till jobbet, fast jag hade gärna stannat hemma… tycker inte om måndagar..

ha en bra dag !!!

zettan
0

morrn morrn på er

här i stan regnar de som sjutton. Ja som hade hoppats på sol och värme idag. Men men de är bara att ta på sig regnkläderna och hoppa på cykeln.

Idag är de massa småsysslor som ska göras. Tvätt ska strykas och vikas in i lådorna. sånt som ja bara tycker är boring   .

Jobbet kallar så smått så det är väl lika bra att man hoppar på cykeln. Ska skicka in anmälan till Nossebro idag me. Inre för att de är bråttom med de men så är de gjort sen. HAr ju bestämt mig nu.

ja ja ha en bra dag alla

kram

AusaBausa
0

God morgon! Här är det tomt i hagen…nästan… Lämnade Kefir o Kelda hos hingsten så nu är bara Ludde kvar. Gick bra o lämna dem och resan ner gick jätte bra. Stannade x antal ggr för o kolla dem, stod hur lugnt som helst… fick stå lösa båda 2 o det funkade ju kanon..

I dag ska jag få besök på em o sen ska vi på grillkväll till minstingens förskola…

Ha en bra dag alla!

Milla
0

God morgon!

Ska under eftermiddagen sitta i telefon, har fått tips om betesmarker runt där jag bor både privata och kommunala.

Var lite skoj för när jag var och skulle natta stona så var där en gubbe från naturvårdsverket och tittade på hagarna (stona går på marker som ska bli naturresarvat), vi började prata om just betesmarker och då säger han att det inte finns betesdjur längre……………….Va tyckte jag, det måste det väl finnas, nej sa han både kommunen och privata markägare har i runda tal 100 ha betesmarker som bara står och där kommunen får gå in och slå gräset som sedan får ligga och vissna.

Jösses tyckte jag, ge mig namn och telefon nummer till dom markerna så ska jag se till att dom blir nerbetade tyckte jag.

Han lovade att maila mig uppgifterna idag.

Så ni som har problem med att få bete gå till er kommun och hör er för.

Han sa också att kommunens betes marker blir inhägnade av kommunen själv och man får ha djuren där helt gratis, kommunen står för staketet. Dom blir bara glada om djuren betar ner.

Så håll tummarna för att jag ska få tag i bete hemma vid!!!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Marta
0

Har just varit hos tandläkaren och munnen känns stor och svullen. Inget kul alls, men ack så nödvändigt var det. Tyvärr så värker det ännu och har jag otur sa han att det kunde bli riktigt ont. Blääää

Benjamin
0

Lycka till Milla! Där är ju så fint i området runt ert hus. Jag hade mitt halvblod på bete i det området en gång i tiden, många år sedan nu.

Ha en bra dag alla, själv ska jag frossa i lite godsaker som finns kvar sedan kalaset igår!Flört

paparatzi
0

#4 Smart lycka till!

#6 Mmmm låter smarrigt frossa från mig med..

RebeckaKihlberg
0

God förmiddag!

Äntligen är jag tillbaks på jobb, det var faktiskt (tro det eller ej) en fröjd att stiga upp i morse. Hatar att gå hemma, blir så vansinnigt uttråkad.

#4 det hade jag faktiskt ingen aning om, hade för några år sedan en häst som gick på bete i ett naturreservat och jag visste att kommunen stod för staket osv, men inte så mycket mer. ..det var verkligen ett kanon bete men toppen-hagar. Ska absolut i det i åtanke  i framtiden.

Puzzel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godeftermiddag här är förkylt suck, tappat rösten har man också, hostat och  varit hes suck nu härjar kidsen vilt när man inte kan säga ifrån undras hur de stumma kan klara sig… Puzz går på bete och inte något direkt kraftigt bete vi har tagit bort allt annat foder utom mineraler men så här trött och tjock kan man vara när man får gå och beta.

Ha en bra dag allihop.

#0 Jobbigt , det har ju varit jätte varmt på dagarna i bland för att bli riktigt kallt på kvällen, hoppas de fölar snart.

#4 Vilken lyx och få det så, undras om vi har något sådant här, det skulle vara vår hundrastgård den är på K-märkt mark gammal vikinga grav plats men kansek ingen hit att ha hästar där ihopa med hundarna.

SannaHolmgren
0

Godmorgon. Har jobbat extra i helgen och har jobbat idag, så nu är jag jättetrött. Inte heller vilar man som man ska heller, utan jag är bra på att städa huset när jag är som minst ledig, och sitter lätt uppe för länge på kvällarna. Men vi har haft kul i helgen. Jag och dottern på 6 år har varit ute på "premiärtur" på varsin ridhäst, då hon faktiskt kunde rida helt själv. Hon var så stolt och mallig som vågade, och duktig förstås. Jag är jättestolt och mallig mor, detta har jag väntat på i flera år. Att rida ut ihop med barnenKyss

På bilden: efter ridturen tar hon sig upp själv utan sadel och ska rida barbacka till hagen.

SannaHolmgren
0

Hela ekipaget:D

Charlotte-Aveback
0

#10 & 11: Vilket härligt litet ekipage och vilken gudasnäll häst! Glad

Daladis
0

# 12-Vad då gudasnäll??? Det är ju alla shettisar!!!Oskyldig
Här har jag skrubbat Thimons box idag. Skönt att ha den rengörningen klar. Vi var till en damm här intill och grabbarna och hunden tog årets första dopp! Själv vill jag ha minst +25 innan jag doppar mer än tårna…
Ha en fortsatt fin dag alla! //Erica

Benjamin
0

Jätte fint ekipage. Vad fin färg din ponny har!Glad

Olofsson
0

Oj vad kallt, 4 grader! BRR!

Åh, papperarbete, det finns väl inget värre. Fast det kanske beror på min ordning, dom finns alltid någonstans i hemmet men det tar ju lite tid att hitta dom ibland Räcka ut tungan

Charlotte-Aveback
0

#13: Ja, det har du rätt i, det är de ju! Cool

Milla
0

Kan berätta att det lönar sig att ta kontakt med kommunen!!!

Har precis fått 10 HA betesmark inhägnat helt gratis!!!!!!!!!!Skrattande

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaKihlberg
0

#17 Det är ju bara att gratulera!!