inkörningshjälp!
Jag har två unghingstar jag behöver lämna bort på inkörning. Nu eller i höst.
Jag har fått ett namn rekomenderat men tänkte höra om ni där ute kan rekomendera någon mer. Eller kanske själva vill ta er an det :-)
Jag hinner inte själv.
Susanne Söderström Gullsmyra Stuteri, Nordvästra Uppland - men jag kör gärna längre för att hitta någon som det känns tryggt med 
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Jag går i samma tankar. Har lite svårt med hjälp nu när min far inte längre kan hjälpa till.
Jag bor i Västra Götaland.
Hej susanne! Jag har ju redan tipsat om Elin Stahre så nu kan jag tipsa om att Sofia Ögren på www.ministall.com tar imot inkörningsekipage igen. Hon bor i Avesta.
Kram
Anna-karin
Själv har jag lämnat shetlandshingst för inkörning hos Veronica Blom i Tidan (mellan Skövde och Töreboda) men det var ett tag sen…

Nu har jag pratat med Elin Stahre. Det föll på henne!
Hon finns i Uppsala
www.gullsmyrastuteri.se
Tack igen för din rekommendation Anna-Karin och välkommen till Uppsala på lördag Susanne!
Kan tilläggas till övriga intresserade att en plats finns kvar omgående och en plats i Augusti. Det går även bra att boka in sig under hösten också! Jag har F-skatt och ansvarsförsäkring.
Jag tar emot shettisar för inkörning. Bor i Uddebo mellan Tranemo och Svenljunga, Västra Götaland gränsar mot Småland. Har registrerat företag, f-skatt och försäkring.
Om någon är intresserad så hör gärna av er för mer info!
Mvh Madelene 0325-627416 el. 070-3911002

Nu har ju ts hittat en som kan köra in hennes ponny. Men lämnar ett litet inlägg här ändå då jag har en plats ledig nu då senaste ponnyn åkt hem nyligen.
Jag befinner mig i Småland och tar emot ponnies för inkörning. För mer info vänligen skicka PM eller ring på 0736217203. Även mailen går bra: olssontjejen@hotmail.com
Är lite nyfiken på vad en inkörning kostar på ett ungefär? Någon som känner sig manad att svara? :)
Om man räknar med att träna ponnyn 30 min per dag 5 dagar i veckan så blir det en arbetskostnad på 10 tim / månad á 225 kr = 2250 kr Utöver det tillkommer foder och uppstallning. På sommaren 10 kr/ dag = 300 kr/ månad. Summa: 2250 + 300 = 2550 kr + moms 25% 637,50kr= Totalsumma: 3188 kr per månad
Då har jag en timlön på 80 kr. Uträkning: 2250 kr - 33 % skatt 743 kr samt 31,42 % arbetsgivaravgift -707 kr. 2250 - 743=1507-707= 800kr / 10 tim = 80kr / timme
Plus att jag har 0 kr för den tid jag lägger ner på hästen utöver själva träningen, ex fylla vattenkar, tillsyn dagar den inte tränas, borsta och förbereda som inte får plats på 30 min träning.
Inget man blir rik på direkt, men det är ju förbaskat roligt!!!

Jag betalade 4000:- nu för min ena.
Räknar med att han blir inkörd och trygg i vagnen för dom pengarna. 
Några hundringar hit eller dit spelar inte mig någon roll, huvudsaken att jag blir nöjd med den tjänsten jag köpt.
Det återstår att se 
Nejdå! Jag känner mig fullt trygg med Elin.
www.gullsmyrastuteri.se
#9 Som sagt inget man blir rik på när det rör sig om denna storlek på häst, men det är väldigt roligt och ger värdefulla referenser! I mitt fall så har jag ingen möjlighet att ha någon betesplats även om det hade varit trevligast för hästen. Ska man räkna riktigt på det så ingår även slitage på utrustning och även försäkringen.
Den tråkiga delen i detta är att se att ens konkurrenter annonserar ut sina tjänster för endast några få kronor. Tidigare fanns en annons om inkörning för 2500kr! Låter lite för bra för att vara sant i mina ögon, men jag antar att det varken fanns ansvarsförsäkring eller f-skatt. Jag tycker vi mindre företag måste vara bättre på att våga ta betalt för våra tjänster!
#10 Jag känner ingen press alls 
#11 Vet inte om jag skulle kalla det för konkurrent, jag skulle bli väldigt tveksam att lämna iväg en häst på inkörning till någon som är så billig. Låter det för bra för att vara sant så är det så också 
Trodde faktiskt att det skulle kosta i alla fall över 5000 kronor i månaden!
#12 Jag håller med dig, jag hade heller inte vågat lämna iväg en häst om det är så billigt. Låter inte seriöst alls, men folk gör det ändå! Har du inte gjort dig ett namn så är det nästan omöjligt att ta mer än resterande klunga när de flesta jag känner till ligger extremt lågt i pris. Jag har faktiskt sagt till en del att höja sina priser eftersom de inte ens går med vinst men utan något större gehör. Tillgång och efterfrågan styr dessvärre väldigt mycket och en shetlandsponny stiger inte markant i värde om den är inkörd jämfört med en storhäst som är inriden vid försäljning.