Friheter
Sitter i en jobbig sits o undrar hur ni hade gjort i min situation..
En tjej har flyttat hit sitt sto på sommarbete som ska vara här som sällskap åt min stora häst eftersom jag inte har honom ihop med mina små.
Som tack för att hon valt o stå här o för att det ger mig mycket att han inte går själv så får hon stå här gratis.
Hon började ta sig friheter mer o mer… Sånt smått man mest stört sig på men inte gjort så stor affär av…
Igår hade hon tagit "grinden" (eltråd med handtag) från ena av hagarna och byggt ut sommarhagen de går i.. Detta utan o fråga eller säga ett ljud..
Idag när jag kom hem från jobb hade hon klippt upp trådarna in till paddocken (gräsbanan) o gjort grind även där så att hästarna fritt kunde gå in där…
Vet inte om vi nått bristningsgränsen nu.
Hur många chansen ger ni en sådan person?
Råkade nämna för mammsen som hjälper mig mycket med hästarna och får hon tag i henne först så kommer hon få packa sina grejor o dra härifrån innan hon hinner blinka.. Rätt/fel?
Varma hälsningar; Linda - http://lindaochalco.blogg.se/
Personligen hade jag inte gillat att en inhyrd börjar flytta runt och laborera med hagarna, eller öppna upp. Den som bor på gården/har stallet, bestämmer. Så anser jag. Självklart så kan man fråga och disskutera saker, men när någon börjar göra saker på egen hand… Då skulle jag ta ett snack och gå igenom vad som gäller, från oss båda.
Delad glädje är dubbel glädje :)

Håller med #1

Kan bara hålla md Thiffany
Så känner/tycker jag också.
Mitt största problem är att jag har så fruktansvärt svårt att säga ifrån. Det är antagligen därför hon nu kör över mig "ger man henne lillfingret så tar hon hela handen"..
Ist kan jag gå o samla på mig en massa för att tillslut "explodera" vilket kanske inte är det bästa.
Men jag ska göra ett försök att prata med henne om vad som gäller här.
Varma hälsningar; Linda - http://lindaochalco.blogg.se/
#4 Jag tycker man kan börja med och fråga vad orsaken var att hon gjorde som hon gjorde. Och sedan förklara vad reglerna är på ett vänligt men bestämt sätt.
Man behöver ju inte bli osams och man behöver ju inte gapa på varandra heller. Förmodlingen så gjorde hon ju detta för att hon trodde att det var snällt eller liknande.
Men för er bådas skull så är det bäst att båda vet vilka regler som gäller, så ni känner re trygga med det.
Lycka till!
Delad glädje är dubbel glädje :)
# 4 Kör med 24-timmarsregeln, den är toppen! Det innebär att om HON gör något som irriterar DIG så tar du upp det med henne inom 24-timmar eller också släpper du det och tar inte upp det alls!
Du blir tvungen att ta tag i saken direkt och hinner inte bygga på massa ilska, du mår bättre själv när du gjort något åt saken och du tar dig en rejäl funderare på OM det är något som du skall agera kring. Alltså småsaker som inte spelar dig någon större roll släpper du och det som är ett bekymmer tar du direkt!
Stå på dig och tala om att staketen sitter där dom sitter av en anledning! Jag har garanterat sagt ifrån direkt!