Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 1453 ggr
halloonsodaa
0

Remontnosgrimma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis köpt ett 1-årigt shetlandssto och tänkte börja tränsvänja henne lite då jag vill börja ställa ut henne. Skulle gärna vilja ha lite tips på remontträns till shetland! Har letat lite på internet men tycker inte det finns några snygga till shettis och så finns det väldigt få träns med just remont.

Så är det någon som harnågot tips?

Vill gärna ha lite tips på pannband till shettis!:)

SofieN
0

Alla remontträns är ju väldigt enkla, hööks har ju till exempel i svart och två bruna nyanser. Pannband köper jag alltid i ponnystorlek så där finns det ju en hel del att välja på. :)

halloonsodaa
0

Okej, ja jag visste inte om hon kunde ha pannband i ponnystrl:)

Jag hittade ett jättefint remontträns men tyvärr fanns det inte i shettis:( Ganska typiskt!:P

Annette
1

Ett tips: Ha inte remontnosgrimma på utställning. Det gör att huvudet ser så långt ut, engelsk nosgrimma är mycket bättre.

SofieN
0

#3 Bra tips! Och ha inte utan nosgrimma heller ;)

cinna
1

…eller visa ett så pass ungt sto i grimma…Flört

Kunde inte hitta ett träns med remontgrimma i strl Shetland ö h t när jag ville ha tag i det men ficka tag i ett i ponny strl som passade till henne istället.

sofiek90
0

TS, vill du ha remont till annat än till utställning så har Börjes till ett hyffsat pris, den är svart men den håller för det mesta medrätt vård :)

Engelsk nosgrimma är bättre på utställning då? Bra å tänka på då jag ska ställa ut lilleman vid månadsskiftet.

MVH

Sofie

halloonsodaa
0

Tack för tipsen!:) Jättebra:)

Nu när jag ändå får massa bra tips så kan jag passa på att fråga om något annat. Det verkar som hon börjar få eksem, kliar sig ganska mycket och det lossnar man och sen har hon lite sår vid mankammen. Hur behandlar man eksem? har aldrig haft eksem förut på någon ponny/häst…