Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 1412 ggr
sofiek90
0

bomlös sadel

Jag behöver köpa ny sadel till lillemannen då nuvarande inte passar längre.. Jag är då sugen på en barnsadel från Barefoot. Den som finns med Lillly och Bellis i rosa, blått, grönt eller helsvart. Inte westernsadeln utan den "vanliga" sadeln. :)

Jag är inte rik, så jag vill ju vara säker på att sadeln i sig är bra för att det ska vara värt det. Och så klart för lillemans skull!

Är det någon som har erfarenhet av en sådan sadel? Det är svårt att hitta bra sadlar med bom, som dessutom inte kan vara mer än 13" och då är ju bomlösa sadlar ett alternativ.

Hur går det att hoppa med en sådan sadel? Det är inga höga hinder, men han hoppar ju mer än nödvändigtså det blir höga skutt ändå. Han rids 1 gång i veckan ungefär + de gånger ryttaren vill vara med på någon liten tävling. Mest på rdvägarna, men som sagt, lite hoppning, lite bommar, lite dressyr i paddocken sker också.

MVH

Sofie

Shettistokig
0

Jag har den i rosa och är helnöjd!Nu har jag ju aldrig suttit i den själv såklart eftersom jag är ju aningens förstor ;)men jag tycker att den ligger bra och även små barn sitter bra i den.Har även haft den på en islänning när en liten knatte skulle rida och det gick lika bra det :)Sen är den ju snygg också ;) klart prisvärd!!

Shettistokig
0

Jag har den i rosa och är helnöjd!Nu har jag ju aldrig suttit i den själv såklart eftersom jag är ju aningens förstor ;)men jag tycker att den ligger bra och även små barn sitter bra i den.Har även haft den på en islänning när en liten knatte skulle rida och det gick lika bra det :)Sen är den ju snygg också ;) klart prisvärd!!

Memzo
0

Jag har en bomlös sadel till salu :) Den är av märket Pfiff, 12".

sofiek90
0

#2 Jag är inne på den helsvarta även om de andra färgerna är snygga :)

MVH

Sofie