Vakandet
Är det fler som har vaknätter på sina ston nu?
Har börjat vaka på mina två tanter som är beräknade till den 15/4.
Milli har alla tecken utom vaxproppar på att hon tänker föla men inget föl kommer
Släppt bäckenbanden, trycker rumpan, slår ilsket med svansen, rullar överläppen, vandrar, ligger ner massor mellan 10 - 15 ggr/dygn, röd och svullen i slemhinnan, får ej känna på juvret mer men inget föl.
Heddan har satt vaxproppar, släppt rätt mkt på bäckenbanden, trycker rumpan, slår ilsket med svansen och huvudet men inget föl 
Hur har ni andra det som har vaknätter?
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
här har jag åxo alla tecken utan vaxproppar, spänd förväntan och pirrigt !!!!
förra året gick det inge bra så jag är lite xtra vaksam !!!
Var uppe i natt som var och kommer gå upp i natt åxo.
Här är vi mitt uppe i vakandet, började kanske extra tidigt iår med tanke på att stoet i fråga har beräknat runt den 20:nde ungefär. Men hon har sett riktigt färdig ut nu ett par dagar.
Spännande med fölvaka, men ack så tröttsamt :) Speciellt när man ska underhålla en snart 8 månaders bebis på dagarna!

Vi har vakat sen 1 Maj, i stort sett varannan timme dygnet runt. Jag håller koll fram till midnatt, min underbara son kör 12, 2 och 4 på nätterna och Ben eller jag kl 6, sen kommer Amelie som jobbar halv 8, å så håller vi på dag ut och dag in
hela Maj och Juni iaf
Va bra att ni är flera ialla fall som kan dela lite på vakandet! Då blir det ju lite "lättare" ialla fall, fast å andra sidan har ni ju en väldigt lång vakperiod om ni vakat ända sen 1 maj.
Har ni många ston som ska föla?