betessläpp nr 2

Kommer du hitta hästarna där? ;-)
#5hehe vi har stängt av så dom får "bara" gå på 4 hektar annars hade jag aldrig mer fått se dom
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Jadu Milla, det syns tydligt på gräsmängden att ni har fått betydligt mycket mer regn än vi fått här … :/
I min egen hingsthage, för övrigt sambetad med fåren, har jag liten raskavalkad bestående av ett halvblod, en shetland (de två är mina), en welsh B och ett russ… Och visst har de lite att äta, men mer är det inte… :/
detta betet är inte betat på en hel del år, du får jättegärna släppa hit några hästar
Känns väldigt lyxigt att ha 3 hästar på allt detta betet, får väl köpa in en så där 20 shettisar till hehehehe

#8 Jag har ju några unghingstar du kan få köpa *garv*
OJ vad fin Wille är.

Vilket kanonbete, om det inte gått hästar där på ett tag är det ju också jätte bra ur parasitsynpunkt.
#9 ja visst om Madgic ingår…………..
#10 tack ja han är så fin, hoppas på honom i framtiden.
#11 bättre bete kan jag inte få, där har aldrig gått hästar tidigare utan bara en massa kossor
måste få visa lite nya bilder från idag, jag är så glad över detta betet
Om någon har en hingst eller valack som vill gå på bete så hör av er för då kan ni släppa tillsammans med mina, betet kostar inget!!

Lite långt bort, annars kunde min huligan kommit dit och härjat ;)
det var hemskt vad du är gnällig annette hehehe, men jag förstår dig
Hade jag bott lite närmare så hade garanterat mina killar fått gå där….vilket drömbete. Och gratis dessutom.
Kanske man skulle höra med kommunen om det finns nån ledig mark härikring som man kunde få låna.
Nu lånar jag ju redan bete helt gratis men det är knappt 2 ha och där går nu 3 shettisar och ett kallblod….hoppas att det räcker.
Har en fd ridskola inte långt hemifrån. Däromkring finns mkt betesmark som inte blivit utnyttjat sen de gick i konkurs för några år sen. Ena hagen ligger kanske 150 m hemifrån och nu går mina på bete 3 km hemifrån.
Vad för slags "person" ska man prata med om man ringer till kommunkontoret?
#19 Jag pratade med en som är kommunekolog,han satt på miljöförvaltningen.
Enligt honom så finns det massor av bete som bara står och det måste ju vara så i andra kommuner också.

Ha ha då kan jag ta och köra dit Hälge så du får en älg i hagen med *S*
Ja det får du gärna göra hehehe, så har wille någon i sin egen strl att busa med