Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 18559 ggr
SandraO
0

Transportskydd

Undrar om någon vet vart man kan hitta transport skydd till shetland?

Har sett på ponnybutiken.se, men undrar om det finns fler ställen som kanske har fler färger och liknande =)

Silenos
0

www.helpoffice.se  , gå vidare till Hästbutiken Pålle o Mimmi, klicka på "Beställningsvaror". Jättefina skydd till bra pris.

Moheda
0

#1 tack för tipset! Har letat lääänge efter transportskydd till shetland men de enda jag har hittat i lämplig stolek har vari rosa… passar väl sådär till en rödskäck so dessutom är valackFlört! Lite stil måste man väl ändå få lov att ha!!

SandraO
0

Ja, samma här. Hittat dom från Globus, rosa och lila. Fine, lila kan jag ha till mitt sto, men vore kul om man kan hitta fler alternativ. Dom hade fina skydd på Pålle o Mimmi. Är det nåon som har sådana till sin shettis? Är lite fundersam på passformen?

=)

Moheda
0

Jag har som sagt beställt - jag återkommer med rapport om passformen när jag fått dem. Lev.tid är 7-10 dgr!

Maliiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har de från Ponnybutiken. Tyvärr finns inte de kvar i shetland. Men bättre transportskydd till shettis har jag aldrig sett. De har perfekt passform och skyddar bra!

Jag hade turen att hinna köpa en uppsättning innan de tog slut.
Men när jag transporterar båda hästarna har jag Back on Track´s paddar med kardborre. Även de funkar kanon på shettis!
Så det är ett tips att köpa Back on Track. Sen är det ju hur mkt pengar man vill lägga..

På bilden ser ni lille Sixton med mina transportskydd =)

SofieBroden
0

den som uppfann back on track borde få nobelpris :)

jag har ponnybutikens. superbra

Maliiin
0

#6 Verkligen!!

monzun
0

#1 Sånna har jag. Jätte fina. Har dock aldrig använt dem. :-S

SandraO
0

Ponny butiken har en annan sort me i strl. shetland. Jar har kikat på dom ett antal gånger, hoppas dom kanske är lika bra ;)

Annars får de bli från Pålle o Mimmi =)

Maliiin
0

#9 De är väldigt små i storlekarna vet jag..

De jag har är ju väldigt bra passform på och med rejäla knäppen. De går ju upp lite längre med och glider varken upp eller ner..

Men alla har vi olika åsikter om saker och ting =)

SandraO
0

Okej, mitt sto är ju inte jätteliten , men benen är ju korta ;)

nog mest intesserad av dom från ponnybutiken än så länge =)

Kan bara inte bestämma mig för färgen :P

Maliiin
0

#11 Min kompis har standrad skydden på sin mini.. Å det är precis att de passar. Så hoppas bara att din kan ha dem :)

Det är nackdelen med Globus shettisgrejor. Dom har gjort små grejor, men dom har ju gjort dem alldeles för små! Tyvärr..
Våra standard kunde inte ha skydd, boots eller något från Globus. Lite tråkigt. Å då är inte våra standard några bjässar. Ligger på metern..

SandraO
0

Ajaj, jag som tycker globus gjort så mycket bra saker till shettis! Hoppas verkligen det passar min då. Annars får man väl börja designa själv. hehe :P

Mini-Angel
0

#12 Håller med! Har shettisar som ligger runt 90-94cm och dom kan heller inte ha grejjer från Globus Rynkar på näsan

SofieN
0

Mina kan ha benskydden och bootsen från globus i alla fall.

Maliiin
0

#14 Riktigt trist! Skydden gick inte ens runt våra pållars ben.. Å särskillt grovbenade är dom inte..

Moheda
0

Nu har jag äntligen fått tummarna ur… Lägger ut bilder på transportskydden från Hästbutiken Pålle och Mimmi. De var hyfsat bra tycker jag. Det enda som störde mig är att jag tycker att de blir lite bak och fram då karborrefästena knäpps framåt….

Moheda
0

…en till

Moheda
0

… och sista

SofieN
0

#17 Ja dom såg ju shyssta ut. Men jag håller med om kardborren, den borde knäppas åt andra hållet och sen är dom lite onödigt långa över hovarna.

Kratern
0

#17 Dom såg jättefina ut.

Har du använt dom? Jag menar har ponnyn åkt transport en längre bit med skydden på? De ser nämligen ut att kunna glida ner…

Moheda
0

#21 - nej de är endast använda i manekängsyfte än så längeCool

Kratern
0

#22 Kan du berätta efter användning hur du tycker att de fungerar?

De var riktigt snygga. Pris?

Moheda
0

#23 Jag betalade 200 kr + 60 kr i frakt. Lev. tid ca 1 vecka. Och det bästa är att du kan beställa i olika färger. Prover finns på deras hemsida.

Jag återkommer när jag har använt dem "på riktigt"

Moheda
0

#23 Nu har jag invigt mina fina transportskydd om kan då berätta att de fungerade riktig bra! De satt bra hela vägen utan att glida ner eller öppans - så jag är nöjd!!Glad

SandraO
0

Okej, va roligt att höra. Jag har dock hunnit köpa de lila från globus redan, dom funkar på min lilla =) Lite tajta bak men det funkar!

Men om man ska ha fler så kanske man ska prova ditt alternativ då :)

SofieN
0

#5 Har såna skydd som du har, men dom passar så dåligt bak. Övre spännet går knappt att knäppa, eller så är det bara mina som är så grovbenta.

Maliiin
0

#27 Det kunde val vara lite langre om man ska vara petig. det haller jag med om. Men jag kan knappa mina iaf och de har aldrig gatt upp nar jag transporterat hastarna =)

[Evelinan]
0

Är man lite händig kan man ju alltid sy om ett par i ponnystorlek.

Det gjorde jag . Köpte ett par sopm såg ut som jag ville. Måttade och klippte, sen var det bara att sätta igång och sy!

Anledningen till idéen var att jag upplever dom få skydd som finns i storlek Shetland som tunna och "sladdriga". Nu fick jag precis som jag ville istället :)

Maliiin
0

#29 Fast de jag har ar absolut inte sladdriga eller tunna :P De ar lite styvare och mer rejala :)

[Evelinan]
0

#30 Kanske skulle ha tillagt "eller har hemsk färg" ;)

SofieN
0

#31 Inte menar du väl att det är något fel på lila?! Förvånad

Maliiin
0

#31 Fast det ar ju en smaksak! Jag tycker lila ar snyggt. Sen ar det ju en annan sak att det ar svart att matcha dem till tacken och sa. Men det har funkat for mig iaf :)

Lila ar inget problem for mig. Daremot ser jag alltfor mkt i ljusrosa och ljusblatt. Men det finns ju dom som gillar det med. Alla ar vi ju olika. Och tur ar val detTungan ute

SandraO
0

Jag har ett täcke som är randigt med bla lila så globus skydden i lila passade utmärkt till mitt sto! =)

[Evelinan]
0

Sophie: det är precis så jag menar ;)

Visst är det en smaksak. Men det måste ju finnas bra många fler som vill ha det stilrent och lite mer klassiskt färgsatta prylar.

VeronicaP
0

Själv använder jag aldrig transport skydd på mina hästar , enda gången jag har lindat är när de har åkt båten över till Gotland ;)

SofieN
0

#35 Visst älskar jag lila, men när jag inte har något sto längre känns det ju inte så roligt att ha lila. Mer svart och marinblått tack!

Maliiin
0

Klart det borde finnas fler farger. Det tycker jag med. Men nar de sitter bra och ar precis sa som jag vill ha dem. Da far fargen kvitta for min del. Hellre att det skyddar hasten bra an att det ar snyggt och skyddar mindre bra.

Men som sagt. Alla ar vi ju olika :P Det ar ju min asikt :)

Hanna-D
0

#36 Varför just på båt? Blir de oroliga av att stå på färjan?

VeronicaP
0

#39 en del blir det och en del inte , har märkt tex att det blir mycket varmare i släpet när de åker båt så man måste tex öppna bakom dem  och blåser det mycket så kan de bli oroliga och trampa runt lite mer , nu har vi haft turen att våra har faktiskt stått snällt men de vet man ju inte innan , vet vissa hästar som är rätt oroliga när de åker båt.

Det blir rätt länge i släpet när man räknar båt tur, resa dit och mm

SandraO
0

Jag håller med om att det borde finnas fler färger till shettis(på alla produkter)

Alla vill inte ha ljusblå och ljusrosa(som är mkt vanligt)

Alla är inte i 10 års åldern för att man har små hästar, sen tycker jag absolut inte att det är fel att ha dessa färger.

Har själv ljusblå skydd…men man kanske vill ha "seriös" färger ibland me.Hoppas alla förstår mig rätt här =)

Ahnna
0

Är det någon som har ett bävernylontäcke från Pålle & Mimmi? Man skickar ju med hästens mått när man beställer och passformen ser ju jättebra ut på isabellen som mannekängar på hemsidan, så jag antar att de sitter rätt bra…? Någon med egen erfarenhet? Är det svansrem på täcker eller bara bogknäppe?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

SandraO
0

Någon som kan tala om för mig vart man klickar in på beställningsvaror??!! På pålle och mimmis hemsida…