chipmärka föl inför passansökan
Hej Undrar vid vilken ålder ni chipmärker era föl. Funderar på det eftersom man ju måste göra det innan man kan skicka in om pass. Är första gången jag fått föl så jag har ingen riktig koll. Mina går på sommarbete nu och det blir ju kanske inte så lätt nu när jag ej har tillgång till stall, tror ju inte Fölis blir så villig med detta…. Har läst på reglerna för pass på SSS, och visst är det inte för sent om man skickar in lite senare i år framåt hösten? Fölet föddes i maj och jag har gjort anmälan till hingstägaren och svenska hästavelsförbundet som jag förstått att man skulle. Vore tacksam för svar från er mer rutinerade ;) Mvh å Charlotta
Det är inte för sent att vänta ett par månader.
Är lite osäker på om det är senast sista september eller sista oktober som gäller att passansökan ska ha kommit in!
Här finns info om när du ska fixa pass, vilken tidsram som gäller och så 
Delad glädje är dubbel glädje :)
Hej ! Tack! Alltså innan 30/9 . Tyckte det nämligen först stod något annat på betäckningsrapporten, men det var nog då själva rapporteringen till Sh inom 1 mån och det har jag ju gjort. Blir lite orolig så man inte missar något då passet är så himla viktigt… Häls. Å Charlotta