Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 529 ggr
Pernilla77
0

Mord i Norsholm!

Läste just på Norrköpings Tidningars sida att de hittat en död kvinna i Norsholm, troligtvis är hon mördad.
De hittade henne ca 1,5 km ifrån där vi bor.
trodde man var tryggare på landet, shit…jag var jätte mörkrädd innan men nu…
Min sambo kommer aldrig mera att få vara hemifrån.

Kris_J
0

Ja du, lugnt på landet är det ibland. För ett par år sedan ringde min sambo hem från jobbet och sa till mig att se till att hålla barnen inne och låsa alla dörrar. Jag blev livrädd och undrade vad som föranledde detta. Han berättade att en knivbeväpnad man varit inne i två hus och attackerat folk bara några hundra meter härifrån.
Vi fick vara i fred och inget hände. Men en gammal man dog senare av sina skador.
Det visade sig senare att killen som utförde dessa illdåd varit narkotika påverkad.
Det var ytterliggare ett i raden av meninslösa vansinnesdåd, som för all framtid satt sina spår hos många här i byggden. Den gammle mannen råka de bara bo just där killen kvaddade sin bil.

Veritas odium paretFörvånad

Linnah
0

Otäckt att det är så nära er.

Jag antar att alla hörde talas om "yxmannen" som attackerade en kvinna på RFSL för en dryg vecka sedan - det var på mitt gamla kontor, i köket utanför våra lokaler. För 6 mån sedan var det jag som jobbade där hela dagarna och var där till sena kvällar, det var jag som hade kunnat gå ut och hämta en kopp just då. Jag hade kunnat vara där och jobbat efter jobbet som jag också gör, eller så hade det kunnat vara en av alla de knäppgökar jag släppt in under de senaste åren. Den här killen var inte narkotikapåverkad, han hade planerat sitt dåd och köpt yxa en vecka i förväg, åkt till Stockholm från Gbg för detta, för att RFSL "sponsrar bögar". Naturligtvis hade han inte alla muffins i korgen, men oavsett. Det var otroligt otäckt, det hade kunnat vara vem som helst av oss, och han hade kunnat vända yxan åt andra hållet - då hade någon av oss varit död.

Malu
0

1 februari i år så vaknade min son av att det var något som bankade utanför o kom in o väckte mig som sov som en stock kl. 6 på morgonen.Min sambo hade just åkt o jobbat.Jag upp o kollade vad det var o det låt som det kom från lägenheterna som ligger bakom vårat hus.Jag ut i mörkret o skulle se o då kommer en karl springande med en käpp i handen på grannens gård! Han bankade på grannens uthus för o väcka oss för han hade "sett två tjuvar komma springande med några kassar" o satt sig på grannens uthusloft!
Jag ringde grannfrun o hon kände personen som var på deras gård o hon ringde polisen som kom och smög sig fram till uthuset beväpnade med pistoler så ni kan tänka er att min son o grannbarnen satt med ögonen stora som tallrikar i fönstret o tittade!Men nu var det inga tjuvar på loftet och det hade väl aldrig funnits några för personen som bankade har lite problem med spriten o man vet inte vad mera…Nästa gång ser han väl skära elefanter i vår trädgård! Sonen blev iallafall mkt förskräckt efter detta o vågade inte vara ensam hemma på morgonen/kväll och fick lite otäcka drömmar..han är 9 år.

Margareta
0

Usch vad obehagligt… tröst får vara att sådana saker brukar vara just engångshändelser av en vansinnesperson och inte särskilt sannolikt att det händer igen på samma plats.

Numer pensionär i Nynäshamn

Miniblomm
0

gud va läskigt, kan förstå hur du känner dig nu :S välldigt läskigt