Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1008 ggr
seijsing
0

Internetstall?

En fundering…

Jag har på senare tid fått flera förfrågningar gällande att man vill låna bilder från min hemsida och använda i något sorts "internetstall". Jag har sett att många ev er på sina hemsidor meddelar att ni inte lånar ut bilder till sådant. Jag funderar på om det är dumt att låta dem använda bilderna, ni som nekat, vad är det för orsak?

(Bara nyfiken att veta så att jag inte låter dem använda bilderna och sedan får ångra mig)    Glad

Piich
0

Jag själv har inte nekat någon men jag var tidigare medlem i sk'internetstall' och jag skulle idag ej själv långa ut till medlemmar där. :)

Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.

Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.Skrattande

seijsing
1

ok, varför inte? Vad är det de använder bilderna till?

Piich
0

Dom använder bilderna till egna hästar sommamn sedan antingen säljer vidare eller är med i tävlingar med. Kort och gott :) Bilerna stjäls utav varandra och det blir ett herrans liv.. :) Kanske är bättre nu men 'på min tid' var det ett h*lvete.

Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.

Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.Skrattande

ThiffannyJ
1

Jag har nekat.

Det beror på att bilderna används hej vilt, man byter namn på hästarna samt att jag helt enkelt inte vill. Jag lägger ner både tid och pengar på kamerautrustning, datorprogram osv.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

LLennartsson
0

Jag har vart med om att det är en som ''snott'' en bild från en hemsida, där det är strängt förbjudet att ta bilder(Hennes stall är nu raderat). Hon hade då gjort en design, där copyright-stämplen är borttaget och att det stod att hon tagit bilden själv. 

Så, nej. Jag kommer inte låta någon medlem använda mina bilder. Är själv medlem på stallet.se , men använder mina egna egenfotade bilder.

Stall Bråna