Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 319 ggr
zettan
0

god morgon 7 Juni

morrn morrn

varmt och skönt är de ute. 18 grader hade vi ute när ja tog min frukost ute på verandan. Härligt. Fåglarna kvittrar så glatt. Fick sova på nedre våning i natt då ja hade 28 grader i mitt rum på översta vånngen. De var lite väl varmt tyckte ja med 28 grader i sovrumet.

Idag blir de en sväng till Zettan. Ska gå en liten sväng så hon får äta lite gräs. Hon kan föla när som helst nu. Jag hoppas att de blir till helgen Skrattande. Sen så ska ja se om Rosa kan bli betäckt idag tro. Vore ju himla bra om de blev gjort.

ha en bra dag

sanne
0

Go morgon

Sandra, Rosa blev betäckt redan i morse, så du vet…

Snart väntar jobbet, sen är det skolavslutning i kyrkan i kväll, att min lilla skrutt redan gått ett helt år i skolan..suck..va tiden går. snart är det semester, ska bli skönt, bara att man vet hur mkt som måste göras innan hösten, men vi ska nog ta det lite lugnt oxå.. Hoppas Anja har det bra (det vet jag ju men..) jag saknar henne redan, o speciellt lilla Bus..men nu har hon ju en lekkompis ett tag framöver..kul.

ha en bra dag alla glade´

Annette
0

God morgon.

Jag somnade ifrån Gunvald Larsson, får väl titta i kväll i stället.

Jaha, ni slutar skolan denna veckan. Här går de till den 15 juni. Ska bli riktigt skönt med sommarlov, fritids får de ju vata på förstås. Men skönt att slippa läxor ett tag.

Fy, vad jag är trött. Bäst att sätta lite fart, måste vara på plats kl 7 idag.

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon. Har varit ute en sväng med vattenslangen och stänkt lite på grönsakerna, fyllt upp hästarnas badkar, kaninernas skålar och så har poolen fått resten. Idag kommer en tjej hit och hämtar en av kaninungarna så den ska få ett nytt hem. Bara två kvar nu då.  Vill någon ha en kanin?Cool

Tigrou
0

God morgon!

Sonen har hostat sig igenom natten, konstigt nog så vaknade han klockan 4 och var piggare än grannens tupp som börjar gala 5 varje morgon. Nu ligger han i sängen en stund och läser, får se om han somnar. Själv ska jag försöka och göra lite nytta här inne istället så Fredrik får ta stallet idag, det finns alltid fakturor som ska skrivasGlad och räkningar som behöver betalas.Ledsen

Ha det gott i solen!

VeronicaP
0

Morrn morrn här skiner solen med och det kommer att bli toppen väder. Igår var vi och tävlade i Tingsryd med Dee-Dee och det gick jättebra hon satte nytt rekord och blev 4:a . Så idag är jag lite trött, ska jobba i dag med.

Benjamin
0

God morgon!

Idag blir det fint väder här idag och lilla Elsa fyller ett år idag, hurra! Hon sover fortfarande inte så bra på nätterna och speciellt inte i natt så jag är fortfarande lite suddig. (viskar) jag glömde sjunga för henne i morse. Men hon kommer nog över det.Oskyldig

Ha en bra dag alla!

Charlotte-J
0

God Morgon!

Idag ska jag fortsätta att storstäda ,hm. Känns som om man inte gör annat än städar och tvättar. Jaja, det är skönt när det är klart. Elsa ska rida lektion i eftermiddag igen och då är det ju skönt med vackert väder. Nehej, nu ropar tvättmaskinen att det är dags för en ny laddning. Flört

Amor vincit omnia Kyss

Charlotte-Aveback
0

God morgon, denna soliga underbara junimorgon!

Själv sitter jag här helt tagen och håller på att försöka förstå att det är sant: I natt fölade Nicolita, allt gick bra och hon fick ett brunt litet stoföl - precis det vi har önskat oss så innerligt! Känns helt ofattbart!

Skickar många tacksamma hälsningar till "barnmorskan" Cattis! Glad

Puzzel
0

Morrn här skiner solen, varit bastu inne hela natten, nu ska kidsen lämnas och jag ska ut till Puzz hovslagarn kommer så nu blir hon fin om fötterna.  Sedan blir det hem o skriva svenska uppgifterna som ska va inne i morrn och träna inför religons provet imorrn. Bara hoppas man klarar det första provet jag skriver med denna distans skola. Ha en bra dag i solen alla glada.

Ann-Christine
0

GRATTIS, förstår din lyckokänsla till 100%!
Lycka till med övriga fölningar.

[Rebecka]
0

God förmiddag!!

Steg upp vid 10, skönt med sovmorgon. Ser ut att bli soligt o varmt idag. Ska byta hage på ponnysarna så d få mer gräs. Annars ska jag bara ta det lugnt idag..

Ha en skön o solig dag alla

Malu
0

Försov mig idag så kom en kvart för sent till jobbet! Har inte hänt på 10 år säkert! Klockans batteri hade slutat fungera så sonen kom o väckte mig 6.45 o skulle va på jobbet 7 !

Soligt o VARMT annars idag! Puh! Snart sommarledig…8 arbetsdagar kvar!

dajmie
0

Grattis Lottie till det lilla stofölet. Maria.

AusaBausa
0

God middag på er allihop! Här är en riktigt fin dag m mkt varmt, riktig sommarhetta…

i kväll ska vi på kalas hos en släkting som fyller 92 år och innan dess får vi väl ta tag i den tvätt som jag inte hann med i helgen… ner om o kolla till hästarna innan också får jag väl göra…

ingrid
0

god dag

Lyckan är total då  jag precis avslutat min 5h tenta, kändes bra förutom att jag hamnnade i tidsnöd(tentavakten tvingade mig att lägga ner pennan under hot om att inte få lämna in.) Nu skall det bara vara sommar, iallafalli 2 veckor innan inventeringen tar vid :)

Ha en underbart solig dag.

Grattis Lottie till fölungen, både sto och brun, full pott.

Charlotte-Aveback
0

#10, 13 & 15: Tack skall ni ha! Glad

CamillaAndersson
0

God middag!

Idag har jag varit och hämtat min bomlösa sadel *äntligen*
Efter mycket letande så hittade jag en som verkade vettig.
Så ikväll blir det till att rida i skogen där det är lite svalare Flört

Annars har det inte blivit mkt gjort i värmen, vovven har inte varit så pigg på att följa med på promenad, så jag ska ta det nu ist.

En mjukglass har jag ätit med. Annars hade jag inte klarat av att köra hem efter att ha hämtat sadeln Skrattande