Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 1373 ggr
Jenna
0

Hjälp mig!

Hejsan,

Har länge letat efter ett sto med någorlunda bra stam att avla på, och har nu blivit erbjuden att köpa ett sto e. Kanteborgs Magnum RS 275 u. Vinkelbodas Fiken RS 2539, men jag vet inte om jag skall våga slå till. Har visserligen läst mycket gott om båda Magnum och Fiken men vad anser ni andra om denna härstamning? Vill gärna höra era åsikter…

kacka
0

Varför skulle du inte "våga" kööpa deta sto?? Vad är det du tvekar på?

Rissla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är ju inte direkt någon dålig stam på henne. Så, varför tveka. Har själv ett sto efter Reppe, och är jättenöjd (se foto. Skrattande ). Farmor till märren du nämner, "Mary" hittar du hos Solbackens shetlandsponnyer i Nora och hon är i år dräktig med Love Spring som har "Reppe" som morfar. Botilda är Elit-premierad, så även hennes far, Botvid. "Reppe" var A-premierad och en av mina absoluta favoritminihingstar!!

Själv hade jag inte tvekat, om jag var på jakt efter ett ministo. Cool

Jenna
0

Tackar och bockar för ditt svar, Rissla. Hade ingen aning om att stammen var så bra på henne men då får det nog bli en resa neröver i landet för att titta på tjejen å se om vi finner varandra! Flört

[Anna-N]
0

Kika in på arkivet under "veckans hingst" där finner du stoets pappa som presenterades förra veckan :-).

// Anna

Portia-af-jäboruder
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite nyfiken om det var Portia af Jäboruder du menade? :)