Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: beteckningar-fölningar
Läst 1169 ggr
Mannas
0

Nog ser hon väl dräktig ut.....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt mini sto blev betäckt sista gången 20 juni-06.Hon är rund som en boll om magen men har egentligen inget juver.Nu börjar bekanta säga att kanske hon inte ens är dräktig…….Jag vill inte riktigt tro det men man börjar ju fundera…Hon är pigg o glad men visar inga tecken på att vilja föla.(Det är den lilla isabell färgade på bilden)

moa
0

Ja dräkitg ser hon ju ut att vara! Världens lilla sötaste sto hade du i alla fall! Gudomlig :D

Sasser
0

Jag tycker att allihopa ser dräktiga ut:)Flört, men isabellen hade ju verkligen en "kula".. Otroligt fint foto med fina ponnysar!

AusaBausa
0

tycker nog också isabellen såg dräktig ut…

SaraDoos
0

Ja, jag tycker också att hon ser rätt dräktig ut. Hoppas du får ett fint litet föl =)

Linnda
0

ja hon ser ju verkligen dräktig ut. Hur har det gått?

[Rebecka]
0

Jo då, dräcktig ser hon ut att vara.. Jätte fint foto måste jag säga

Olofsson
0

Hon var rätt rund, Glad Du kan känna på mjölken om den är "kladdig" typ som sirapskonsistens, om den gör det brukar det vara nära. Det är ett tips jag fått. Lycka till!

Mannas
0

Vår lilla runda "Lilli" (Gaterley Golden Actress) har inte fölat än.Hon är nu snart tre veckor över sista betäckningsdatum.Ett litet juver har hon fått men inte mycket till juver.Hon är pigg o glad och är helt som vanligt.Jag har inte på hela tiden känt nå rörelser…..Vad skulle ni göra bara vänta eller?

Olofsson
0

Jadu, jag skulle kolla upp det med veterinären, så det inte hänt den lille/lilla något. Hon kanske inte tog på betäckningen? Vad en firbetäckning eller handbetäckning?

Mannas
0

Det var handbetäckning.Jag är nog nästan säker på att det finns ett föl där…men funderar ju nog på om det lever…..

Olofsson
0

Ja, jag är som sagt nybliven shettisägare och har inte så jättestor erfaranhet av fölningar, men 3 veckor tycker jag låter väl mycket att dom går över? Har du inte känt någon rörelse alls under dessa tre veckor?

Mannas
0

Nej det har jag inte men jag vill inte riktigt mista hoppet heller för Patsy som fölade ikväll har jag inte heller känt nå rörelser på men hon skulle haft 11 månader 29 juni.

Olofsson
0

Jag tror faktiskt att du får bäst råd om du kontaktar en veterinär. jag hoppas det går bra.. lycka till