Många "döda" sidor
Jag brukar roa mig med att kolla in på andras hemsidor, där man går in på SSS hemsida.
Något som irriterar mig är att det är så väldigt många sidor som inte är aktuella längre. Borde de inte tas bort ?
Så du som får det ärofyllda uppdraget att uppdatera SSS hemsida, kan du inte ta bort inaktuella länkar ?

Och är de inte stendöda så tycks de inte uppdateras särskilt ofta längre. Innehavarna håller nog till på Facebook istället.
Om det är denna sida du menar, http://www.shetlandsponny.com/ så är inte det SSS som har hand om den.
Delad glädje är dubbel glädje :)
"2 Nej det är inte den sidan jag menar.
Jag tror inte att hemsidorna är döda utan att de har ändrat karaktär. För några år sedan var det många fler stuterier som regelbundet skrev om både sorg och glädje i sina dagböcker.
Det nog fler än vi som har råkat ut för människor som läser vår dagbok, analyserar varje mening efter eget huvud och sen gör sanningar av den egna tolkningen som man frikostigt delar med sig.
Det är synd att det blivit så här, det är otroligt värdefullt att kunna dela med sig och byta erfarenheter med alla, men det blir för tungt och ledsamt när man delar med sig av en tråkig händelse och några personer direkt börjar sprida sina elaka "sanningar".
¤4 Det kvittar om det är bra saker man skrivet så sprider folk skit om det också…
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Det jag menar är att det är så många länkar som inte finns längre, men ändå står kvar under stuteri/uppfödarlänkarna, att det är de som skulle tas bort.
Att folk sprider skit är väl något man kanske får räkna med när man skriver på nätet, och det är naturligtvis väldigt tråkigt för alla som drabbas. Säkert sprids det en massa skit om mig/min sida också, men jag orkar faktiskt inte bry mig om det längre. Och man får såklart passa sig för vad man skriver också så att det inte blir fetolkat.
#3 är det denna sidan du menar http://www.shetlandsponny.se/lankar.asp
Om det är så, kolla då på första sida så ser du att de söker en ny webbsideutvecklare för hemsidan så det blir väl för den som kommer att ta över denna roll som får gå igenom sidan och kontrollera vad som behöver göras.
Men det är bra med folk som uppmärksamma sådana här missar för när man har gjort en sida klar lämnar man den som den är om ingen påpekar ändringar eller fel, inte ofta man går in och kontrollera såna saker själv annars.
#7 De länkarna ser nästan identiska ut som finns i länken i #2. Men tanke på att det var samma person som skötte båda så är det nog inte så konstigt att det är lika.
Delad glädje är dubbel glädje :)